Jump to content
Annons

Multitrack-inspelning i garageband

Recommended Posts

klauskalas (oregistrerad)
Postat

Tjena, har problem med att få in en kanal per spår i Garageband när jag använder mig av en 5-kanalig mixer, som jag kopplar direkt till datorn via usb. Mixern är en bose som tillhör ett sound stick pa-system. De inmatningskällor jag har att välja på är följande; mono 1, mono 2 och stereo 1/2. När jag kör med mitt m-audioljudkort med två kanaler funkar ju detta utmärkt, men det blir ju annat när jag vill använda dessa fem kanaler och få de på varsitt spår. När jag har på stereo kommer allt ljud in från alla kanaler, men det kommer bara in på ett spår, vilket begränsar mixningsmöjligheterna väldigt mycket. Något som kan hjälpa med detta? skulle vara guld värt!

Annons
Postat

Hmm. Har du läst manualen. Står det att det skall gå?

Min gissning är att mixern skickar max 2 kanaler till datorn. Max! Kanske bara en.

// Gunnar

klauskalas (oregistrerad)
Postat
Hmm. Har du läst manualen. Står det att det skall gå?

Min gissning är att mixern skickar max 2 kanaler till datorn. Max! Kanske bara en.

// Gunnar

det är nog mycket möjligt, för jag vill faktiskt minnas att det inte heller gjorde någon skillnad när jag växlade mellan mono och stereo. dessutom går det ju heller inte att panorera något i mixern.. Tack gunnar!

/fred

• 4 månader senare...
Cine22 (oregistrerad)
Postat

Tjena, har problem med att få in en kanal per spår i Garageband när jag använder mig av en 5-kanalig mixer, som jag kopplar direkt till datorn via usb. Mixern är en bose som tillhör ett sound stick pa-system. De inmatningskällor jag har att välja på är följande; mono 1, mono 2 och stereo 1/2. När jag kör med mitt m-audioljudkort med två kanaler funkar ju detta utmärkt, men det blir ju annat när jag vill använda dessa fem kanaler och få de på varsitt spår. När jag har på stereo kommer allt ljud in från alla kanaler, men det kommer bara in på ett spår, vilket begränsar mixningsmöjligheterna väldigt mycket. Något som kan hjälpa med detta? skulle vara guld värt!

Tack för er information i nya ansluta sig och ditt inlägg hjälpa mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.