tellux Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 (redigerat) Har suttit och spelat in en ny låt, och nu när jag skulle transportera ut den så fungerar det inte. Tog export-->audio mixdown precis som vanligt. Men den går till 100% direkt och filen är 0sek, hör första tonen sen är de slut. Har fungerat perfekt förut. Allt fungerar perfekt i programmet, där kan jag spela upp låten. Spelade in gitarrspåren i cakewalk och exportera som .waw-filer och importera in dom i cubase (så jag alltid gjort förr). Sedan lade jag sångspåren i cubase. När jag startade projektet så tog valde jag empty på template och lade till spåren manuellt. Det är Cubase SX 2.0.0 jag kör oxå. Den säger innan mixdownen även: "the 2 output channels will be mixed down to a mono channel" Men så har den även oxå alltid gjort tidigare. Nån som har lösning på detta? Redigerat 10 januari 2005 av tellux
djonas Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Har du kollat så att dina locators är på rätt ställen. 😉 Kan ju vara en så enkel grej som att du har ställt left locator vid 1 och right locator vid kanske 5 eller 9, därav storleken på youghurten. 🙂
tellux Postat 10 januari 2005 Trådstartare Postat 10 januari 2005 Tackar! De var ett så enkelt problem. Är ganska grön när det kommer till cubase och hade råkat sätta dom fel. Tack för svaret.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.