Jump to content
Annons

Ställa program change från Kurzweil PC2

Recommended Posts

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Har köpt en del nya instrument, en Microkorg x som jag vill styra från en Kurzweil PC2.

Hur adresserar jag program change så jag får rätt ljud på Korgen, från rätt ljud på Kurzweilen?

Har läst manualerna, jag garanterar, men jag fattar inte ändå.

Vet att från PC2 ska använda User mode, men sedan?

Har hittills använt min gamla DX7a för att den mappar lljud 1, till ljud 1 osv, men det funkar inte nu.

Har en AMT 8 som jag tänkte använda, för att slippa få latency, när riggen växer.

Tacksam för all hjälp 😕

Ska stå på scen nästa Lördag och då måste detta vara löst!

Annons
GIGAN (oregistrerad)
Postat
Har köpt en del nya instrument, en Microkorg x som jag vill styra från en Kurzweil PC2.

Hur adresserar jag program change så jag får rätt ljud på Korgen, från rätt ljud på Kurzweilen?

Har läst manualerna, jag garanterar, men jag fattar inte ändå.

Vet att från PC2 ska använda User mode, men sedan?

Har hittills använt min gamla DX7a för att den mappar lljud 1, till ljud 1 osv, men det funkar inte nu.

Har en AMT 8 som jag tänkte använda, för att slippa få latency, när riggen växer.

Tacksam för all hjälp 🙂

Ska stå på scen nästa Lördag och då måste detta vara löst!

BUMP 🙂

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Hej igen!

Hur styr du dina andra syntar/moduler?

Hej Peter!

Tidigare hade jag dator och en midiklav, ihop med AMT8.

Nu har jag bara testat att se vilka ljud som ändras på korgen, från Kurzweilen och det blir helt andra ljud.

Har du, eller ngn annan ngn smart idé på hur jag ska lägga upp patchar så är jag glad & tacksam 😏

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Hej Peter!

Tidigare hade jag dator och en midiklav, ihop med AMT8.

Nu har jag bara testat att se vilka ljud som ändras på korgen, från Kurzweilen och det blir helt andra ljud.

Har du, eller ngn annan ngn smart idé på hur jag ska lägga upp patchar så är jag glad & tacksam 😄

BUMP

Please 😄

Postat

Tror du måste läsa i manualen vilka ljud som hör till vilka program change för Microkorgen, för den är väl inte General Midi.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Tror du måste läsa i manualen vilka ljud som hör till vilka program change för Microkorgen, för den är väl inte General Midi.

Hej Peter!

Vet inte om den har/är general midi, men den manualen har jag inte kollat i ännu.

"Bara" grottat ner mig i PC2:ans.

Ska kolla upp det, tack 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.