Rabieshund Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Jag kanske är 40 år efter eller nåt men jag snubblade över detta på JAMs sida. Man sätter dem i hålet i gitarren för prydnad. De påstår också att det förebygger rundgång men det hör inte till ämnet.. Jag kan fan inte bestämma mig om jag tycker det ser coolt eller fult ut. Visst är det ballt att ha en gitarr som ser lite egen ut, men är det snyggt att sätta nåt sånt här i hålet? http://www.lutehole.com
Rabieshund Postat 4 mars 2010 Trådstartare Postat 4 mars 2010 Haha jag är inte 40. Drog bara till med nån siffra.
Demonproducenten Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 (redigerat) Haha jag är inte 40. Drog bara till med nån siffra. då är det inte du på översta bilden heller då 😎 egentligen ser det väldigt folk-rock/pop ut med den där prylen.... eller singer songwriter med alt livsfilosofi inte så coolt egentligen 😄 Redigerat 4 mars 2010 av Demonproducenten
Rabieshund Postat 4 mars 2010 Trådstartare Postat 4 mars 2010 Verkligen inte jag på översta bilden! 😄 Jag är mycket yngre och snyggare. Jo, det ser ju väldigt folk ut men jag är inne på sånt så det är inget negativt eller ocoolt för mig. 😎 Frågan är om den där lilla runda grejen är ocool. Grejen är att jag tycker att själva mönstren är rätt snygga och idéen är cool men om det är det när det väl sitter på gitarren har jag svårt att bestämma mig för.
Rocke Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Nja föredrar nog de klassiska svarta solida som är gjorda av gummi. (Yep, that's what she said) De fixar ju åtminstonde bort all rundgång om inte annat.
Demonproducenten Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Grejen är att jag tycker att själva mönstren är rätt snygga och idéen är cool men om det är det när det väl sitter på gitarren har jag svårt att bestämma mig för. jävla insöad diskussion 😄 jag tycker att dom mörkare smälter in snyggare i gitarrens helhet medan dom ljusare fångar ögat för mycket om man ser på bilderna ovan
Lazarus Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Kool! Hur är den strängad och stämd? 🙂 Min hittepåAltgitarr: G A H C D e a d g h e a
laxlaxlax Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Kan inte heller bestämma.. men är det inte tvärsäkert coolt så känns det som ett nej. Men hur funkar det med att de förebygger rundgång? Rent naturvetenskapligt?
Rabieshund Postat 4 mars 2010 Trådstartare Postat 4 mars 2010 Kan tänka mig att om man har en riktigt mörk på en ljus gitarr så ser det bättre ut. Man är ju van att se hålet mörkt så det kanske blir mer naturligt.
debatt Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Ska man vara trendmedveten så ska man absolut inte skaffa en sådan! Den ser alldeles för cool ut! Fr.o.m. februari blev det nämligen helt ute att vara cool. Nu gäller den ocoola stilen. Vågar knappt gå ut i vår... Rundgången dämpas en del, säger de som använder den. Funderat på att köpa en sådan själv, men ligger nu helt fel i tiden. Vill man ändå vara omodern ska det absolut vara en ljus i lönn till en ljus gitarr i gran och en i valnöt till en gitarr i valnöt eller mahogny. Det är iaf så det var tänkt från början.
drloop (oregistrerad) Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 (redigerat) Men som bandnamn, funkar Lutehole? Redigerat 4 mars 2010 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.