Jump to content
Annons

Genelec vs brödrost

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Synpunkter på utvecklingen?

Det är väl knappast en designfråga?

Annons
chrisgroove (oregistrerad)
Postat

Genelecsen är mysiga när det kommer till designen. Man ser på dom att dom levererar! Lika så med en fin brödrost, man vet att den levererar otroligt bra rostade mackor till frukosten!

Postat

jag har börjat tokgilla designen på mina genelec, men jag har den finaste modellen också, precis rätt proportioner 🙂

Postat

🙂

Detta är väl i princip så nära Off-topic trådarna man kan komma utan att posta där.

Tror mina 1031:er funkar bättre som brödrost än de nya modellerna. Man kan ju trycka in brödskivorna i framsidan på den modellen.

Men när vi ändå gör jämförelser... Jag tycker sm58 e lite väl lik en glasstrut.

Postat

Tanken var dock inte att göra en OT-tråd utan mer en reflektion över hur tillverkarna utvecklar sina produkter till att mer och mer börja likna hushållsmaskiner. ☺️

Postat (redigerat)
☺️

Detta är väl i princip så nära Off-topic trådarna man kan komma utan att posta där.

Tror mina 1031:er funkar bättre som brödrost än de nya modellerna. Man kan ju trycka in brödskivorna i framsidan på den modellen.

Men när vi ändå gör jämförelser... Jag tycker sm58 e lite väl lik en glasstrut.

Det ligger nåt i det... Då borde SM58 blivit "kula" istället för "njure". Nästa gång jag köper en glasstrut och jag får frågan hur många kulor jag vill ha så ska jag säga att jag vill ha en njure istället. 😛

Men när det gäller monitorer och framförallt Genelec (även KRK) så har formen blivit väldigt bullig.

Redigerat av Analogfreak
Postat
Nästa gång jag köper en glasstrut och jag får frågan hur många kulor jag vill ha så ska jag säga att jag vill ha en njure istället. ☺️

eller en mick med tre kulor när du går till musikaffären

då får du 3d ljud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.