Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tycker det är lite öken om debatten som gick igår om melodifestivalen. Eller är det jag som har missat tråden? Hittar ingen med sökfunktionen i alla fall.

Hur som helst diskuterades den allmänt dåliga låtkvaliteten på dagens låtar. 😆 (Hör, hör) Bert Karlsson ångade på som en ångvält 😄 Inga melodier och totalt slätstruket, var hans omdöme. Arg som ett bi var han också. Trodde de skulle spinna vidare på det men istället kom fokus att ligga på bredden av musiken, dvs man tog in alldeles för många musikgenre och att det i sin tur splittrade melodifestivalen. I publiken satt en musikkritiker från P3 som fanns i juryn som valde låtarna till melodifestivalen. Inte oväntat tyckte han att låtarna var bra. 😳 (Bert Karlsson höll på att flyga i taket.) Där fanns också en (!) komiker, och han tyckte att vi tog melodifestivalen på alldeles för stort allvar, en mer avslappnad sydländsk attityd var bättre. Fanns också en (mycket) ung tjej som var musikkritiker på nån tidning som tyckte att allt var bra med melodifestivalen.

Björkman var inbjuden men hade skickat ett (ganska) oförskämt sms där han tyckte att TV-programmets deltagare kunde tycka och tänka vad de ville och att han inte var intresserad. 😆

Ja, det var en liten recension av programmet, sett ur min synvinkel.

Edit: stavfel

Redigerat av Amis
Annons
Postat (redigerat)
Tycker det är lite öken om debatten som gick igår om melodifestivalen. Eller är det jag som har missat tråden? Hittar ingen med sökfunktionen i alla fall.

Hur som helst diskuterades den allmänt dåliga låtkvaliteten på dagens låtar. 🙂 (Hör, hör) Bert Karlsson ångade på som en ångvält 😄 Inga melodier och totalt slätstruket, var hans omdöme. Arg som ett bi var han också. Trodde de skulle spinna vidare på det men istället kom fokus att ligga på bredden av musiken, dvs man tog in alldeles för många musikgenre och att det i sin tur splittrade melodifestivalen. I publiken satt en musikkritiker från P3 som fanns i juryn som valde låtarna till melodifestivalen. Inte oväntat tyckte han att låtarna var bra. :rolleyes: (Bert Karlsson höll på att flyga i taket.) Där fanns också en (!) komiker, och han tyckte att vi tog melodifestivalen på alldeles för stort allvar, en mer avslappnad sydländsk attityd var bättre. Fanns också en (mycket) ung tjej som var musikkritiker på nån tidning som tyckte att allt var bra med melodifestivalen.

Björkman var inbjuden men hade skickat ett (ganska) oförskämt sms där han tyckte att TV-programmets deltagare kunde tycka och tänka vad de ville och att han inte var intresserad. 😏

Ja, det var en liten recension av programmet, sett ur min synvinkel.

Edit: stavfel

Skall titta på prg 😲

Men skall inte dom ansvariga vara på plats ?

sen att det även finns en motpart i en debatt ?

Men Fiss Hamilton är säkert lika rädd

som Björkman för dom vet att dom vet

troligen väldigt säkert 🤪

Att bjuda in Bert Karlsson som alltid

själv vill ha med så många egna bidrag

som möjligt hjälper väl inte alla oss

som aldrig får komma med p.g.a

all skit som verkar förekomma bakom

kulisserna år från år , år efter år

Men det är i låddan i källaren

som dom sketbra bidragen ligger

jag känner till flera som är kanon

som skulle kunna föra oss tillbaks

till schlagertronen igen

Årets startfält är ju en skymf mot

oss andra låtskrivare som skriver

bra schlagers i det här landet

4-5 låtar på sin höjd kanske

håller måttet som dom plockat

ut av över 3000 bidrag , skandal

hur lyckas dom med detta

år efter år efter år efter år

är det p.g.a att man bara letar

låter ibland ett fåtal låtskrivare ? 😄

Dom borde sparka hela högen på svt

som är involverade i denna soppan

sen låta folket bestämma helt

på nätet , ja lägg ut alla bidrag

där ett år så får vi se hur många

bidrag G:son Kempe Ljunggren

and the gang får med 😄

Tror dom skulle gå i konkurs då 😄

Inte Ens Josefsson eller DEBATT

verkar våga belysa spelat bakom

melodifestivalen dom får väl

sparken då av Hamilton kanske

ja vem vet vem som styr kossan 😄

Ja om det begåtts nåt tjänstefel

på vår statliga myndighet SVT

som förvaltar våra licenspengar

som helst inte skall gå till några

privata intressen , eller hur

Är SVT ett familjeföretag ?

Snart har vi väl inga röster kvar

i det här landet som vågar höja

sin röst

Redigerat av antikartellmusiken
Postat
Skall titta på prg 😲

Men skall inte dom ansvariga vara på plats ?

sen att det även finns en motpart i en debatt ?

Men Fiss Hamilton är säkert lika rädd

som Björkman för dom vet att dom vet

troligen väldigt säkert 🤪

Skojar du? Vad har Hamilton och Björkman att säga i ämnet? Hela arrangemanget är

så tilltrampat att det bara kan gå utför. Förmodligen kommer Melodifestivalen att röna

samma öde som Bingolotto; stort, populärt program som efter år av vanskötsel kommer att

krympa till ett skitprogram som ingen gitter titta på.

Att bjuda in Bert Karlsson som alltid

själv vill ha med så många egna bidrag

som möjligt hjälper väl inte alla oss

som aldrig får komma med p.g.a

all skit som verkar förekomma bakom

kulisserna år från år , år efter år

Själv skickar jag aldrig ngt men har hört en hel del låtar som slår det mesta av vad jag

hört de senaste åren. Det är bara beklagligt att parhästarna Hamilton/Björkman fått mandat

att förstöra ett i grunden bra musikprogram på bekostnad av höga tittarsiffror. (Tittarsiffror som

obevekligt kommer att sjunka med tiden, men då har H & B gått vidare till nya befattningar -

det fungerar så i Sverige, tyvärr.)

Men det är i låddan i källaren

Årets startfält är ju en skymf mot

oss andra låtskrivare som skriver

bra schlagers i det här landet

Tragiskt men sant, och jag förstår inte för mitt liv varför!! Vill Hamilton och hennes redskap Björkman att

Sverige ska komma sist?! Jag förstår att det kan vara ekonomiskt betungande för SVT att arrangera melodifestivalen,

även om andra länder bidrar med det ekonomiska, men faran är väl ändå överdriven att Sverige skulle vinna år

efter år...

4-5 låtar på sin höjd kanske

håller måttet som dom plockat

ut av över 3000 bidrag , skandal

hur lyckas dom med detta

år efter år efter år efter år

är det p.g.a att man bara letar

låter ibland ett fåtal låtskrivare ? 😄

Inte en chans i helvetet att de går igenom 3000 bidrag. Det är bara skitsnack från Björkmans sida. De "lyssnar" på sina

egna inskickade alster, kanske ett hundratal. Som mest!

Dom borde sparka hela högen på svt

som är involverade i denna soppan

sen låta folket bestämma helt

på nätet , ja lägg ut alla bidrag

där ett år så får vi se hur många

bidrag G:son Kempe Ljunggren

and the gang får med 😄

Ljunggren håller jag som en av de allra bästa kompositörerna i Sverige. Kempe tycker jag är ganska medelmåttig och

G:son har jag aldrig gillat. Tyvärr kan man leva på gamla meriter ganska länge i Sverige. Ljunggren har inte gjort ngt

speciellt bra de senaste 3 åren. Med tanke på att han har ett helt år på sig var gång så är det anmärkningsvärt. 🙂

Har man gjort låtar som Se på mig, Kärlekn är och För att du finns, så har man förväntningar. Istället serveras man en soppa

som man själv skulle ha kunnat brygga i WC-stolen. Representerar dagens bidrag verkligen musikelitens musikaliska förmåga i Sverige?!

Inte Ens Josefsson eller DEBATT

verkar våga belysa spelat bakom

melodifestivalen dom får väl

sparken då av Hamilton kanske

ja vem vet vem som styr kossan 😄

Är ganska säker på att det ligger högar av döda hundar begravda här. Det kommer säkert att sippra upp vad tiden lider...

Men det är samma mygel över allt;näringslivet, musikbranschen, förlagsvärlden, politiken, m m.

Tyvärr har vi Västvärldens sämsta journalister, inget grävande här inte 😛

Postat

Problemet med melodifestivalen är att den har kört fast fullständigt. Om det på riktigt ska bli förändring måste man ta in andra låtskrivare än de luttrade melodifestivalrävarna (ni vet, kjempe, g-son mfl...) som har flera låtar med år efter år. Dessa personer hör man ju endast i melodifestivalsammanhang! Vad gör dessa personer resten av året, undrar man?? De måste sitta och massproducera bidrag hela året för att sedan skicka in!

Det finns en anledning till att idol är större än melodifestivalen numera. Det beror på att det finns en folklig förankring hos idol som man tyvärr har tappat vad det gäller melodifestivalen. En rätt enkel tanke; att "vem som helst" kan bli idol - någon kanske känner någons granne som är med - detta ger grund för folklig förankring.

Hur vore det om man släppte in lite nytt blod i melodifestivalen istället för samma gamla inavel och svågerpolitik år efter år?

Postat (redigerat)
Skojar du? Vad har Hamilton och Björkman att säga i ämnet? Hela arrangemanget är

så tilltrampat att det bara kan gå utför. Förmodligen kommer Melodifestivalen att röna

samma öde som Bingolotto; stort, populärt program som efter år av vanskötsel kommer att

krympa till ett skitprogram som ingen gitter titta på.

Själv skickar jag aldrig ngt men har hört en hel del låtar som slår det mesta av vad jag

hört de senaste åren. Det är bara beklagligt att parhästarna Hamilton/Björkman fått mandat

att förstöra ett i grunden bra musikprogram på bekostnad av höga tittarsiffror. (Tittarsiffror som

obevekligt kommer att sjunka med tiden, men då har H & B gått vidare till nya befattningar -

det fungerar så i Sverige, tyvärr.)

Tragiskt men sant, och jag förstår inte för mitt liv varför!! Vill Hamilton och hennes redskap Björkman att

Sverige ska komma sist?! Jag förstår att det kan vara ekonomiskt betungande för SVT att arrangera melodifestivalen,

även om andra länder bidrar med det ekonomiska, men faran är väl ändå överdriven att Sverige skulle vinna år

efter år...

Inte en chans i helvetet att de går igenom 3000 bidrag. Det är bara skitsnack från Björkmans sida. De "lyssnar" på sina

egna inskickade alster, kanske ett hundratal. Som mest!

Ljunggren håller jag som en av de allra bästa kompositörerna i Sverige. Kempe tycker jag är ganska medelmåttig och

G:son har jag aldrig gillat. Tyvärr kan man leva på gamla meriter ganska länge i Sverige. Ljunggren har inte gjort ngt

speciellt bra de senaste 3 åren. Med tanke på att han har ett helt år på sig var gång så är det anmärkningsvärt. 😎

Har man gjort låtar som Se på mig, Kärlekn är och För att du finns, så har man förväntningar. Istället serveras man en soppa

som man själv skulle ha kunnat brygga i WC-stolen. Representerar dagens bidrag verkligen musikelitens musikaliska förmåga i Sverige?!

Är ganska säker på att det ligger högar av döda hundar begravda här. Det kommer säkert att sippra upp vad tiden lider...

Men det är samma mygel över allt;näringslivet, musikbranschen, förlagsvärlden, politiken, m m.

Tyvärr har vi Västvärldens sämsta journalister, inget grävande här inte 😄

SANT

Men tror inte melodifestivalen kommer att självdö

om vi återupplivar den igen efter många års vanskötsel

med fräscha hungriga låtskrivare som skriver för alla

inte bara för en viss klick av lyssnare

Ja år efter år , hur länge skall hamleton som själv är

en journalist kunna leva med detta på sitt samvete ?

att stämla sitt godkännande o sigill , att vara Musik eller icke ?

ja hon måste ju höra kritiken ute i landet

eller är vissa helt så känslokalla mot den övriga

låtskrivarkåren i landet att dom inte borde sitta

på den posten som dom har ?

Dom säger att det skall vara en öppen tävling

sen säger dom att det är ett underhållningsprg

sen säger dom att dom vill hålla en bredd i prg

Men vart har dom hämtat denna bredd ?

+

Vem betalar deras löner ?

Vem betalar deras fester ?

borde det inte vara färdig lekt för dom nu ?

Redigerat av antikartellmusiken
Postat
SANT

Men tror inte melodifestivalen kommer att självdö

om vi återupplivar den igen efter många års vanskötsel

med fräscha hungriga låtskrivare som skriver för alla

inte bara för en viss klick av lyssnare

borde det inte vara färdig lekt för dom nu ?

Risken är överhängande att efter Björkman kommer hans svåger. Eller kusin. Eller kompis. Eller kompis kompis.

Hamilton har - oavsett vad - största förtroende för festivalledaren.

Men att inte TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV7, TV8 eller TV9 tar upp handsken och anordnar en egen festival? Förslagsvis med

låtar som blivit ratade i uttagningen till Björkmans och Hamiltons lekstugeprogram. Misstänker att vi skulle få en helt annan

klass på låtarna. Och berörd kanal skulle få ett uppsving i tittarsiffror. Och SVT skulle få sig en rejäl näsbränna. 😄

En positiv effekt kunde bli att Björkman fick respass till Af.

Sörjd av ingen! 😆

• 3 månader senare...
Postat
Risken är överhängande att efter Björkman kommer hans svåger. Eller kusin. Eller kompis. Eller kompis kompis.

Hamilton har - oavsett vad - största förtroende för festivalledaren.

Men att inte TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV7, TV8 eller TV9 tar upp handsken och anordnar en egen festival? Förslagsvis med

låtar som blivit ratade i uttagningen till Björkmans och Hamiltons lekstugeprogram. Misstänker att vi skulle få en helt annan

klass på låtarna. Och berörd kanal skulle få ett uppsving i tittarsiffror. Och SVT skulle få sig en rejäl näsbränna. 😑

En positiv effekt kunde bli att Björkman fick respass till Af.

Sörjd av ingen! 😑

Istället för AF blev det nu en oinskränkt makt

till Björkman allt för att tysta alla kritiska röster

som kunde fått bort han ifrån Hamiltons Gäng

Hur vågar dom ?

Postat
Istället för AF blev det nu en oinskränkt makt

till Björkman allt för att tysta alla kritiska röster

som kunde fått bort han ifrån Hamiltons Gäng

Hur vågar dom ?

Sånt händer bara i Svea korrumperade Riket. 😄

Nåväl, 2011 får väl Sverige veta vad Björkman har för musiksmak.

Och tyvärr också resten av Europa...

Tur att man inte kan komma mer än sist 😆

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Sånt händer bara i Svea korrumperade Riket. 😄

Nåväl, 2011 får väl Sverige veta vad Björkman har för musiksmak.

Och tyvärr också resten av Europa...

Tur att man inte kan komma mer än sist 😆

D.v.s samma musiksmak och samma familj 2011

men som någon sade , man borde fundera

på helt nya låtskrivare , eller varför

inte på att ta in dom bästa låtarna ?

Björkmans bortskyllning att det skall

vara ett blandat underhållningsprg ?

Menar han med 20 % bra låtar och 80 %

dåliga låtar då ?

d.v.s en hyfsad Kempe 2-3 sådär bra Ljunggren

och 2 okay andra ifrån kända medfarna låtskrivare

sen resten i princip rena dyngan men som

ändå säljer med rätt marknadsavföring

Ja då blir ju prispallen samma varje år för

BOBBY LJUNGGREN med sådant otroligt motstånd

istället för lite konkurrens som säkert

skulle skada deras företagsupplägg där

den mångfaldiga musiken får stiga

åt sidan för den enfaldiga konstruerade

melodifestivals-skivan som glöms bort

nästan lika fort som den har köpts

Hamilton VAKNA VAKNA

eller läs Jehovas tidskrift

Skall inte journalister

motverka korruption i landet ?

Redigerat av antikartellmusikern

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.