Jump to content
Annons

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Helt sanslöst, för mig är en SA ett ovärderligt verktyg när jag slutmixar. Jag måste vara riktigt jävla naiv.

(Jag vet, det var jag som sa det)

En spektraanalysator är alltid bra att ha... men den kan aldrig ersätta öronen. 😕

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat
En spektraanalysator är alltid bra att ha... men den kan aldrig ersätta öronen. 😏

Inte helt, nej! Men ibland kan en SA visa vad ett öra inte kan höra. Ja, såvida man inte är begåvad med öron som Gilberts, förstås.

Postat
Inte helt, nej! Men ibland kan en SA visa vad ett öra inte kan höra. Ja, såvida man inte är begåvad med öron som Gilberts, förstås.

Men så länge det låter bra så är det ganska ointressant hur det ser ut. 😏

Postat

Jag tror du fixar Cubase om du ger det en chans samtidigt som du behåller portan och lär dig Cubase vid sidan av till du känner dig hemma i miljön. 😏

Postat (redigerat)
Undrar om Ozone har nån Cornelis preset ?

Åke

Det är väl att bypassa alla parametrar. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Postat
Men så länge det låter bra så är det ganska ointressant hur det ser ut. 🙂

Ointressant, bara om man har den uppfattningen att det som låter skitbra i mitt system låter skitbra på alla system.

Postat
Ointressant, bara om man har den uppfattningen att det som låter skitbra i mitt system låter skitbra på alla system.

Att ha både öron på huvet plus en spektralanalysator att titta på samtidigt som man lyssnar är ju mycket bättre än att bara lyssna. Att man bara ska lyssna är ju som att säga att man borde ta bort alla gain-lysdioder och vu-mätare från preampar och allt annat.

Postat (redigerat)

Nu har jag surfat runt och läst om TC Finalizators och sett att flera tycker att dbx Quantum är en bättre masterburk. Lättare att använda och bättre ljud. Hm...

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Du har en liten poäng i det där. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.