Jump to content
Annons

Köra guitarrig eller annat gitarrprogram i reason?

Recommended Posts

Dåligfantasi (oregistrerad)
Postat

Hej

Som rubriken lyder undrar jag om det går att launcha tex guitarrig eller något annat gitarrprogram/effect i reason. Jag har nämligen en elgura som funkar kanonbra i guitarrig, enda problemet är att jag vill kunna spela in också. Den enda tråden jag kunde hitta som lite grann liknade min frågeställning var den här: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;hl=guitarrig men den har inte uppdaterats på 3 år samt så behandlar den ju inte exakt det jag vill veta, men det kan dock vara intressant att som en nödlösning importera inspelade filer från tex audacity eller något liknande. Jag kör inte senaste versionen av reason men jag vet inte om det gör någon skillnad ang detta(?) Kör 3,5.

Tack på förhand

Annons
Postat

Reason stödjer väl inte aduioinspelning mo jag minns rätt men dom släppte ju nyligen något annat prg som gör det...

Postat

Ok, vilket är det då? Kan ju absolut vara intressant om det är lika snällt mot burken som reason är...mycket mer än så klarar nog inte min burk.

Postat

Tackar, den verkar ju ganska bra

Postat

Hey, bara för att förtydliga; du kan inte använda Guitar Rig i Record - men Record innehåller en POD med ett fåtal förstärkarmodeller.

Har du POD Farm (med iLok) eller ett ljudkort från Line6 inkopplat i datorn får du tillgång till fler förstärkarmodeller. Du kan också köpa fler modeller hos Line6.com t ex få varenda patch från POD XT.

Har du Record och Reason i samma maskin så laddar du in dina Reasonlåtar i Record.

Postat
Hey, bara för att förtydliga; du kan inte använda Guitar Rig i Record - men Record innehåller en POD med ett fåtal förstärkarmodeller.

Har du POD Farm (med iLok) eller ett ljudkort från Line6 inkopplat i datorn får du tillgång till fler förstärkarmodeller. Du kan också köpa fler modeller hos Line6.com t ex få varenda patch från POD XT.

Har du Record och Reason i samma maskin så laddar du in dina Reasonlåtar i Record.

Det visade sig ändå när jag läste systemkraven att burken troligen inte klarar record. Tvärtom hade varit det idealiska, ja att man kan ladda in guralåtar i reason. Hade varit mycket enklare att anpassa det elektroniska efter guran än tvärtom då jag är mycket bättre på klaviaturen. Detta verkar dock inte gå, de pratar ju om något liknande i tråden jag länkade till i första inlägget, men det verkar inte vara samma sak riktigt. Om det nu är det så får någon gärna pma mig eller något och förklara tydligare hur de menar, för jag hajar inte riktigt. Känns väl lite dumt att starta ny tråd om det då de flesta troligen förstått beskrivningarna där bättre än mig.

Postat
Tvärtom hade varit det idealiska, ja att man kan ladda in guralåtar i reason. Hade varit mycket enklare att anpassa det elektroniska efter guran än tvärtom då jag är mycket bättre på klaviaturen.
Vad skulle vara bättre i Reason än Record+Reason?

Record har samma sequencer som Reason och det fungerar lika bra att fokusera på klaviaturen/det elektroniska i Record.

Att du har möjligheten att spela in en gitarr betyder inte att programmet är gjort för gitarrinspelning. Om man generaliserar kan man se Record+Reason som ett Reason XL.

Postat

Ok, då är jag med. Och det låter ju som ett väldigt bra alternativ, men...får skaffa bättre processor först 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.