Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå,

läste nyss tråden om Reason Drum Kits Refillet. Är det någon annan som har testat hur det låter. Är det värt att investera i?

/ANB

Annons
Postat

Om du behöver bra akustiska trumljud så är det värt pengarna.

Postat

Ok, jag är ute efter bra akustiska trummor som låter så levande som bara går.

( i pop, rock-genren). Hur är midifilerna som ingår i Refillet? Jag kör just nu mycket med loopar som jag gjort till REX-filer i ReCycle.

/ANB

HaraldS (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag kan inte svara för midifilerna, har inte prövat dem, men kan annars bara hålla med Origin-One: det är värt pengarna. Bättre trummor har i alla fall inte jag hitintillls stött på. Men de kräver en del RAM-minne

Mvh

Redigerat av HaraldS
Postat

Det ska också sägas att dem är lite svårjobbade. Eller rättare sagt; det är inte att bara ladda in dem i NN-XT och sedan rocka loss. En hel del justeringar och effektkedjor krävs.

T ex klarar jag mig helt enkelt inte utan en kompressor eller Scream på ljudet. Det är helt enkelt för tunnt.

Postat

Tack ska ni ha för tipsen, det verkar värt att satsa sina pengar på det här!

/MVH 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.