Glaader (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Jag körde tidigare på ett Motu 828 MK2, men bytte nyligen till M-Audio Firewire 410, eftersom jag ansåg att det enda jag egentligen behövde på Motukortet var den låga latencyn, och där ska ju de tvenne korten vara jämlika. Skillnaden är dock brutal! M-Audio-kortet knakar och sprakar betänkligt, och System Performance-mätarens Audio-mätare går i bott fort som ögat med M-Audio-kortet. Hur är detta möjligt? Dåligt skrivna drivisar till Apple? Eller vad är det frågan om. 828:an har ju egentligen ingenting som gör att den skulle gå att lasta på med fler grejer? Jag kör med Logic 6 och en dual 1 Ghz Powermac med 1,25 Gb ram.
MusicNixon Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Jag är inte helt nöjd med mitt M-audio Firewire 1814 (Powerbook G4), så vi har kanske samma problem. Hur är det med M-audios Firewire-produkter. Är drivisarna bra? Eller är det andra saker?
Elton Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 hade problem med mitt M-audio USB kort men de löste sig med de nyare drivisar som finns på M-audio´s hemsida
Glaader (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Hmmm....det här verkar skumt. Har även hittat fler likasinnade på 99musik´s forum. Folk med Mac har uppenbarligen problem med M-Audio. Det verkar vara mer än slumpen som spelar in, med andra ord. Har dessutom snackat med lite löst folk som kör pc/M-audio-kort, och där funkar det tydligen klockrent.
Glaader (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Hittar även följande tråd på macmusic´s forum: http://www.macmusic.org/agora/forums/?act=...mtQjpAznOhMaS=1 Föga glädjande läsning.
MusicNixon Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det har kommit lite nya drivisar till M-audio-korten i dagarna. Jag ska installera till mitt FW 1814 nu. http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers
Glaader (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 OBS! Viktig upptäckt för alla Macägare med FW 410: Senaste versionen av drivern för OSX funkar INTE under Panther med Logic 6. Det bombar totalt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.