Leo (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 För några år sedan föll jag pladask för en låt. Nämligen Wambue Project - King of my castle. Denna utfasade, otajta bastrumman och trevliga hihat... mmmm... Nästan samtidigt eller någon månad senare kom en låt som lät lite som en kopia. Minns inte vem som gjorde den eller vad den hette. I videon så vill jag minnas att det är en tjej som springer runt i ett drömland i glaga färger och vattnar sina blommor runt i sin trädgårt vid sitt hus. Någon som vet vad jag yrar om?
L.C Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Har nån plagierat Vamdue Project??? 😉 Skulle bra gärna vilja veta det med.
sw9 Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 du menar väll inte Aqua (den Danska Pop-gruppen) Lene....(någonting???) var med i? För låten jag kommer å tänka på är "Barbie Girl"
insolitus Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 (redigerat) Ehm...vad är likheten mellan dom? 😏 EDIT: Aha du tänkte på videon, då fattar jag! Redigerat 18 januari 2005 av insolitus
Fredrix Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Har inget minne av att det släpptes en liknande låt strax efter King of my Castle men jag kan nog nästan garantera att det inte är Aqua killen tänker på iaf 😏
Linus Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Jag tycker Wambue Project rippade Madison Avenue. Kanske är gruppen du söker? Inte för att jag nånsin ser någon av deras videos, men ändå...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.