Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att köpa Cubase 5 begagnad och undrar vad man då behöver göra för att föra över licensen och registreringen på mig så att säga. Självklart ser jag till att få med USB-dongeln med själva licensnyckeln, men jag kan tänka mig att den är både aktiverad och registrerad i förra ägarens namn... Jag vill ju både få igång produkten och även kunna använda support och ladda ner uppdateringar o.s.v.

Jag har inte hittat någon info om detta på nätet, men situationen borde vara ganska vanlig så det kanske inte är några problem?

Tacksam för råd och tips.

/Holken

• 2 månader senare...
Annons
Postat

Jag vore oxå tacksam för info angående detta.

Peter

Jag funderar på att köpa Cubase 5 begagnad och undrar vad man då behöver göra för att föra över licensen och registreringen på mig så att säga. Självklart ser jag till att få med USB-dongeln med själva licensnyckeln, men jag kan tänka mig att den är både aktiverad och registrerad i förra ägarens namn... Jag vill ju både få igång produkten och även kunna använda support och ladda ner uppdateringar o.s.v.

Jag har inte hittat någon info om detta på nätet, men situationen borde vara ganska vanlig så det kanske inte är några problem?

Tacksam för råd och tips.

/Holken

Postat

Fråga ägaren om denne har registrerat sitt cubase på steinbergs hemsida. Om inte (man behöver nämligen inte göra det) så är det ju bara att kontrollera så att nyckeln med licensen funkar och är riktig, och sen genomföra köpet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.