Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har använt Logic Express 8 nu i drygt två år och vill nu testa lite externa plugins. Hur går jag till väga? Jag har enligt en instruktion testat att lägga några instrument från en dvd jag fick i Library>Audio>Plug-Ins>Components, och därefter skulle det bara vara att välja in den på channel strip som vilket som helst av Logics andra instrument, men Logic verkar inte hitta denna...är det rätt sätt eller finns det något annat? Måste jag "packa upp" filerna på något sätt (filformat .sit)?

Tacksam för ledtrådar!

- Nikkita

Annons
Postat

Vad är det för pluggar du försöker lägga till.

Du har rätt folder (components) men det som skall ligga där är just en .component fil.

De flesta pluggar du köper kommer med installationsfiler så att du inte behöver lägga till dem själv dock

och när en plugin är tillagd så kommmer den att först scannas av logic innan den är tillgänglig bland dina plugins.

De flesta plugins till logic är i AU format (AudioUnit) och har som sagt filändelse .component.

Postat
Jag har enligt en instruktion testat att lägga några instrument från en dvd jag fick i Library>Audio>Plug-Ins>Components, och därefter skulle det bara vara att välja in den på channel strip som vilket som helst av Logics andra instrument, men Logic verkar inte hitta denna...är det rätt sätt eller finns det något annat? Måste jag "packa upp" filerna på något sätt (filformat .sit)?

.component är filändelsen som ska in i component mappen.

Användare>Bibliotek>Audio>Plugins>Components

.sit är en 'packad' fil, alltså måste du packa upp dem.

för .sit behöver du Stuffit Expander, finns som gratis version.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.