Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj

Vi ska köpa en monitor till lokalen, våran trummis slår så hårt så de finns inget ljud som når honom

Så jag tänkte att köpa en monitor hade väl varit skoj, lite pengar över med betoning på lite

Jag surfade in på thomanns hemsida och hittade den här: http://www.thomann.de/se/the_box_ma150.htm

THE BOX MA150.

Är detta något att rekommendera tror? jag har så dålig kolla på prestanda och sådant

Annons
Postat

Den där kan ni nog lugnt köpa! Som jag skrev i din andra tråd, 3-band EQ är väldigt användbart på monitorljud

Utan att veta hundra skulle jag absolut välja den där före en Behringer.

Postat

Hej

Jag har en MA150 som jag kör som monitor till mina e-trummor samt switchar över till mitt externa ljudkort för monitor till hemmastudion.

Tycker den fungerar bra som en monitor i hemmet men har svårt att se den i en replokal där man vill blåsa på.

Mitt tips är att lägga pengarna i en syltburk och fylla på tills ni kan köpa något som ni blir nöjda med.

Thomann däremot är helt rätt ställe att handla på.

har köpt varenda musikskruv där och är supernöjd.

//F

• 1 år senare...
petermbi (oregistrerad)
Postat

Läste på google att där fanns band som hade flera THE BOX MA150 på scenen och var väldigt nöjda med den. funderar själv att köpa en och ha i replokalen, vi spelar i och för sig bara typ smookie låtar och den typen av musik, kanske fungerar det bättre än heavy metal och scramel? Vår trummis är inte så hårt slående och vi tänkte använda den till sångaren.

//Peter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.