change (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 jag har lite problem med inspelningen på mitt nya emu 0404. jag har ingen aning om hur man ska göra. emu's patchmix dsp är ju skitsvår 😆 förstår ingenting.. nån som kan hjälpoa mig? btw. det är typiskt mig att köpa saker jag inte förstår mig på.
L.C Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Vad jag vet så ska det bara vara att plugga in instrumentet i ingångarna, aktivera emuns asio drivis i värdprogrammet och köra. Patchmix har en grundinställning från första gången när den installeras som borde funka. Kolla så att mixerreglarna är uppe. Men... jag hade mycket trubel med mitt... Kan du precisera problemet lite mer eller var det bara patchmix som var svårt?
change (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 asså grejen är att jag kopplat in min mick, och jag får ljud genom monitorerna. men ljudet registreras inte i cubase :/
B@kon Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 du ska gå in på VST-settings, eller nåt sånt, sen väljer du ljudkortet... Hade samma problem själv.. Är garanterat det om du inte redan ställt in det.
punkrockdude Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 (redigerat) Har du lagt en SEND som går till t.ex. ASIO 1/2 på den aktuella ingången i patchmix? Redigerat 13 januari 2005 av punkrockdude
change (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 nu tror jag att jag har gjort rätt.. får prova det imorrn ifall det fungerar. (inte så bra att göra det nu när morsan gått och lagt sig.. 🙁)
B@kon Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Skrev fel förut! du ska gå in på: Devices/Device Setup. Sen ska du välja fliken VST multitrack, och välja E-MU ASIO-Driver. Det va det jag gjorde fel iaf, men sen vet jag inte om du har gjort det redan. Kan vara simpelt ibland och man fastnar på helt fel saker
Tunnan och Moroten Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 har problem jag med, kan bara spela in i mono.. höger eller vänster kanal! kör nån send wav eller liknade från den och då går det spela in i cool edit men inte i sterio altså, nån som kan hjälpa? 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.