Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla!

Jag är ny här på forumet men hoppas att ni inte har så mycket emot newbies 😄. Om ni läser min profil så har jag väldigt länge varit intresserad av musik men aldrig börjat spela på riktigt, varför vet jag inte. Men just nu känner jag att det är tid att dra igång och lära sig på riktigt! Jag är intresserad av att börja lära mig spela piano/synth. Eftersom jag går i skolan just nu så har jag bara tid efter skolan och på helger. Så det ska ju helst vara något man kan göra under den tiden.

Sen så hittade jag också sidan www.schoolofrhapsody.com där de ska gå igenom grunder ända fram till avancerad spelning. Jag undrar om det är någon idé att lyssna på dem lektionerna eller om jag ska kolla youtubevideos/böcker för att lära mig.

Hoppas man kan få några hjälpsamma svar på hur ni har gjort och vad som passade er. Samt diskutera om School of Rhapsody är något att ha.

Tack!

Redigerat av dradlarn
Annons
Postat (redigerat)

Verkar ju vara en skitbra sajt! Man kan ju tycka vad man vill om Robban Wells, men en schysst snubbe och grym pianist är han iallafall. Skäms nästan för att erkänna det idag, men när jag var fjorton var han min absolut största idol och jag lärde mej spela många av hans låtar. 🙂

Lycka till med spelandet!

Redigerat av godhead
alex30free (oregistrerad)
Postat

Jag kan mkt starkt rekommendera

Learn& Master Piano

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.