småland Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Jag har köpt en mac dg5 och behöver råd till köp av ljudkort. jag har tidigare kört pc och delta1010 men det funkar iget vidare till mac... vad ska jag välja tycker ni?? funderar på hammerfall+01v eller ett motu kort.
sounden Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Tjenare! Jag hade precis samma grejer innan. Dock så vill jag poäntera att Delta1010LT skall fungera till G5 som har PCI-X interface. Jag köpte mig en G5 Dual 1.8 Ghz, men jag hade INTE PCI-X så jag var tvungen att köpa mig ett nytt ljudkort. Jag köpte ett MOTU 828 mkII och det fungerar perfa! //S
Esset Postat 12 januari 2005 Postat 12 januari 2005 motu 828mkII eller om man vill ha något billigare och inte lika många ingångar varför inte en M-Box?
Logichead Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag köpte en Presonus Firepod från Studio Solutions. Den är billig och har 8 ingångar med mickförstärkare. Den låter faktiskt kanon. Jag hade en Motu 896 MKI innan och innan dess en 828 MKI. Jag kan rekommendera Presonus faktiskt. Det ska visst komma en tvåkanalers variant också. Annars är Metric Halo ULN2 (www.mhlabs.com) ett givet alternativ för macägare. Finns med DSP också och då ingår Channelstrip och en hel massa andra pluggar. Men de är ju lite dyrare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.