Hellpig Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Trummor: Ett väl uppmickat Pearl Custom set kan låta grymt bra. Inte för att jag har tillgång till ett sådant (nu för tiden). VSTi - Addictive Drums gör jobbet bra och enkelt när föregående saknas. Bas: Ingen speciell favorit, fast Fender Jazzbas är skön att lira på. Gitarr: Gibson Les Paul (konstant använd sedan 1986 talar sitt eget språk!) E-Piano: Fender Rhoads (hårdvara!) Piano: No pref's.
4Trax Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 Gibson: LP Std, Studio, FirebirdVII, Flying V. Epi: Firebird V, Noel Gallagher, Custom LP Fender: Strata, Tele, Gretsch: White Falcon Variax: + 10 till inkl. basar som jag inte använder så mycket. Marshall Jpm 2205 Gibson Super Goldtone Ga-30 Fender Blues DeVille Epiphone 5W topp Super moddad Sen allt onödigt mjukvaru-ont som man behöver i en MAC. Ingen favo plug direkt...förutom kanske Addictive drums. Plus min Brauner Valvet ihop med Amek Bag in a box 😑 är en grym kombo.
ojvoj Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 (redigerat) Hej, Jag lirar irish traditional music, så mina instrument blir kanske lite udda: Uilleann pipes Tenorbanjo Mandolin Oktavmandola Träflöjt Tin Whistle aku. gitarr (kanske inte helt ovanligt) Digitala instrument: Korg M1 Zoom rhythmTrak RT-223 (tveksamt om det är ett instrument, men ändå...) Roland JV-1010 Expansion board Orchestral SR-JV80-02 Jag gillar mix mellan traditionella och digitala tonspråken. PärK Redigerat 9 maj 2010 av ojvoj
Claes Holmerup Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Jag har gott om VSTi, men några kan jag ju nämna: Trummor: Scarbee Imperial Drums XL, Steinberg Groove Agent 3 (den senare främst under komponerandet) Bas: Scarbee J-Slap'n Fingered, EastWest Hardcore Bass - och så naturligtvis min Rickenbacker 4001 Gitarr: Virtual Guitarist2 - snart också VIR2 Electri6ty som jag har förhandsbokat Stråkar och andra orkesterljud: EWQLSO Gold Complete Play edition+mickexpansioner Blås: VIR2 Mojo, AMG Kick Ass Brass Pianon: Scarbee KGB, EastWest Bösendorfer290 Extra körer: EastWest Symphonic Choirs Smör-och-bröd-ljud: Steinberg Hypersonic2 (som snart ersätts av HALion Sonic), IK SampleTank2 Syntar: Lennar Sylenth1, FxPansion DCAM Synth Squad, AAS Tassman3, Waldorf Largo
pikzel Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Mina favoritsyntar: Native Instruments Massive LennarDigital Sylenth1 ReFX Vanguard Native Instruments Pro 53 Pluggar: 112dB Redline Reverb IZotope Ozone Voxengo SPAN Voxengo GlissEQ Waves SSL 4000 (dyr och aning overkill för mig, men pengar har man ju gott om) Samplers: Native Instruments Kontakt ReFX Nexus 2 (ROMpler, men ändå) Är i färd med att konvertera mig till Logicanvändare, så det lär väl bli lite ändring på min setup då.
DivineCo Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Trummor: Live Drumrack, Superior och Ezdrummer, Drumpad Bas: Div. Live Basrackar, Line 6, Podfarm och Cort Action Bas Gitarr: Podfarm, Gearbox, Epiphone Gibson Special, Tanglewood AK Keys: Tension, Analog,Sampler, Electric etc. hela Live sviten och Alesis-synt från 90-talet Stråkar: Live Strings från SONiVOX, ARIA Pro från AKAI och AKAI Wind controler Blås: Live Blås från SONiVOX, ARIA Pro från AKAI, Arturia Brass 2 och AKAI Wind controler.
Darkitect (oregistrerad) Postat 1 november 2010 Postat 1 november 2010 Keyboard: Gammal Casio leksaks-keyboard. Piano: Akustisk leksakspiano (två oktaver bara vita tangenter) Synt: Waldorf Blofeld (om man riktar in sig på att göra väldigt kalla, mystiska och psykadeliska ljud är den svinbra) Trummor: Gammal vinyl och Slå på tjocka kuddar och diverse köksutrustning metoden Elgitarr: simpel stratocaster med peavey rör-förstärkare Stråkar: klassisk musik inspelad mellan 50-70 talet Effekt som instrument: Boss Space Echo (emuleringen av det klassiska bandekot i pedalform) den körs oftast live hela låtar som ett instrument i en enda tagning, rekommenderas varmt Ovanliga instrument: Gaffel mot plastskärbräda genom Space Echo för att nämna ett exempel
Piccazzo Postat 1 november 2010 Postat 1 november 2010 (redigerat) I stort sett det enda jag använder är : Logic EXS24 till allt. Redigerat 1 november 2010 av Piccazzo
Guitar Nilsson Postat 1 november 2010 Postat 1 november 2010 Han skulle nog aldrig röra ett handklapp det inte stod Fender på. Haha. handklapp är verkligen ett lyft, Sven-Ingvars kör det ibland på sista versen, och då jävlar blir det ös. Det där med Fender-fanatism är nog mest på skoj. Jag har ju tom köpt en Bach Firebird nu. Inte för att jag spelar på den, men ändå. 🤪
joachime Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Jag har ju tom köpt en Bach Firebird nu. Inte för att jag spelar på den, men ändå. 🤪 Apropå firebird. Har du sett Gibsons nya påhitt? Gibson Firebird X 😳
Rabieshund Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 (redigerat) Trummor: NI Abbey Road 60's drums Bas: NI Scarbee Pre-bass för min riktiga bas suger och går fan inte att spela in med. Gitarr: Har en Alhambra 4P som är bra. Ska köpa en Art & Lutherie snart. Billig men bra. Synth: Gör allt med NI Massive. Piano: NI Alicia's Keys (jag gillar NI) Orkester: VSL Vienna Orkestertrummor: Tonehammer-grejer Elgitarr: en skruttig Epiphone SG som måste intoneras.. Edit: Och elgitarren kör jag genom NI Guitar Rig 4.. 😄 Redigerat 2 november 2010 av Rabieshund
Guitar Nilsson Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Apropå firebird. Har du sett Gibsons nya påhitt? Gibson Firebird X 😳 Oj, den var det mycket grejs på- Kompressor och allt mögligt! Lite kul, men nja... Inget för mig som tycker allt var bättre på 1500-talet.
Naymari Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Trummor: EZ Drummer, AD, Halion ONE & Reason Bas: Reason, Halion ONE ElGitarr: LTD Explorer, Squier Tele, Cort Strat, Ibanez Strat Genom en CryBaby och Guitar Rig AKKE: Fender Synth: Halion ONE, Prolouge, Reason Piano: Reason Stråk: Halion, Reason Brass: Halion, Reason ^^
slejnard Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Apropå firebird. Har du sett Gibsons nya påhitt? Gibson Firebird X 😳 Läckert!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.