Valle Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 Tjenix, alla torrbollar! Jag håller på att knåpa ihop ett (av fler kommande) särskilt lyssningstest som involverar kompressor-/dynamikpluggar som emulerar den klassiska LA-2A:an. Testet handlar inte så mycket om hur "verklighetstrogna" pluggarna är gentemot motsvarande hårdvara, utan mer om vilka "avvikelser i soundet" som eventuellt kan finnas pluggarna emellan. Men jag behöver hjälp: jag efterlyser några volontärer som sitter på pluggar som t.ex. CLA-2A och UAD LA-2A, och som kan tänka sig att "processa" några ljudfiler som jag tillhandahåller och sedan återsända filerna till mig. Testet kommer givetvis att utföras/publiceras här på forumet. Så, sätt igång och PM:a mig; joachime? DieHard? KillwithSkill? Eller någon annan torrboll... Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 Jag kan bidra med en plugg som simulerar LA-2A nästa vecka. Kommer dock inte ihåg från vilken tillverkare. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 Tyvärr har bara LA3:an. Annars hade jag bidragit. 🙂 Så någon annan trollboll än mig får bidra. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
puffra Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 jag har UAD's LA-2A... skicka pm om du vill ha hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 Har uad LA2A samt en extern optokompressor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 24 februari 2010 Dela Postat 24 februari 2010 Har uad LA2A samt en extern optokompressor. Samma här. UAD LA2 och en extern Joe Meek. Skick skick du så process process jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 25 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 25 februari 2010 Tack till er, så här långt, som visat intresse! Är det verkligen ingen som har tillgång till (eller lust att bidra till testet med hjälp av) CLA-2A? Eller kanske BF-2A? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 25 februari 2010 Dela Postat 25 februari 2010 Hade varit kul att höra riktig UA LA2:A jämföras med UAD, Waves och BF. kanske även 1176:an Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2010 kanske även 1176:an Jag ser att du har PT8 och därmed BF76:an. Jag har även för avsikt att någon gång framöver köra ett liknande test med "1176"-modeller, så då kan jag ju kanske jaga fatt dig då? CLA-2A! Någon? (Det här var sista gången jag medvetet bumpade tråden — men det är ju givetvis inget jag tänker medge för er.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Eller kanske BF-2A? MIsstänker att jag har den. Får kolla på söndag 😄 Tror jag har BF1176, BF-2A och BF 3A MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Samma här. UAD LA2 och en extern Joe Meek. Skick skick du så process process jag. Joachime, kan inte du göra det där reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Jag har CLA-2A Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 (redigerat) Joachime, kan inte du göra det där reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest? Är du på? 🙂 Edit: Ursäkta OT! Redigerat 26 februari 2010 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2010 Jag har CLA-2A Suveränt! Då var det kirrat! Tack till alla som svarat! Jag återkommer! 🙂 [Thread Closed] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Är du på? 😏 Edit: Ursäkta OT! Ja! Men på vaddå? Edit: URsäkta OT +1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2010 [thread re-opened for OT sinners] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Ja! Men på vaddå? Edit: URsäkta OT +1 PM kommer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 [thread re-opened for OT sinners] Thanks! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Och tråden är fortfarande stängd för ett helgonforumtroll som mig då? ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli inställningarna på kompressorn som innebär skillnaden mellan testen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2010 Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli inställningarna på kompressorn som innebär skillnaden mellan testen? Good question! Testet är lite mer utflippat än ett vanligt A/B-test; och ett av delmomenten är just att konstatera vilka eventuella avvikelser som uppstår när "klonerna" är inställda med (rimligen) samma värden. Ett annat delmoment går ut på att (för mig) ratta in så identiska resultat som möjligt och sedan be testpanelen dels peka på skillnader och i superdumdristiga fall försöka identifiera kompressorerna. Lite sådant... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Ska bli intressant se resultaten här sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 ...och som kan tänka sig att "processa" några ljudfiler som jag tillhandahåller och sedan återsända filerna till mig. Du vet att det inte går att göra guld av koskit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 26 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 februari 2010 Du vet att det inte går att göra guld av koskit? Chilla! Det är inte min sång som ska "processas"! Pajas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Chilla! Det är inte min sång som ska "processas"! Pajas! 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.