Jump to content
Annons

Kramer på isen


debatt

Recommended Posts

Jag såg reprisen på tv när holländaren och favoriten Kramer ska ta sitt guld i längdskridskoåkning. Han går i mål mer än 4 sekunder före tvåan. Men han blir diskad.

Kommentatorerna får det att framstå som att han byter bana försent när han ska in på innerspåret. Men när jag nu idag läser om det på SvDs nättidning så verkar det som om han inte alls skulle ha bytt bana ens!! Och de kallar sig kommentatorer...

De säger att det är ofattbart att han kan ha gjort ett sånt misstag som inte ens ungdomar i skolning gör - att han inte borde ha bytt till innerbanan "den rätta", så sent...

I själva verket var det tränaren Kemkers fel som vinkar in honom till att ta innerbanan, när det var ytterbanan som han skulle skrinna på och som han själv var på väg att ta också.

länk men inte i guld

I artikeln finns även en länk till svt play. Klicka där.

"Han måste vara inne på rätt bana, innan konen... (Jasmine)".

Det är ju liksom inte det som var felet.

😆

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I övrigt är det första gången jag lyssnat på vad hon den ena i duon sagt - hon som låter exakt som Sally i den där komedin om bibliotekarien som bor hemma hos pappan Sven Wollter. Jag har därför mest suttit och garvat oavsett vad hon sagt... Jasmine heter hon, tror jag. Skådisen heter väl Maria Lundqvist.

sally.jpg

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...