Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat på att köpa Focusrite ISA one. Vad skulle vara ett rekommenderat ljudkort till denna preamp för att hålla samma nivå på länkarna i kedjan? Kan jag t.ex. använda RME Fireface 400 eller är det bättre med ett PCI-baserat ljudkort? Följdfråga 2: Ska man koppla vidare analogt från ISA one eller måste man köpa till kortet för digitala anslutningar och köra via ADAT?

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare!

Eftersom Focusrite har väldigt fina AD omvandlare i sina kort som finns som tillbehör till preamparna så rekommenderar jag att du kör digitalt från preampen till ett RME HDSP 9632. 😆

Edit: Som kuriosa kan jag säga att det sitter Lundahl transformatorer i ISA-serien. 🙂

Redigerat av Analogfreak
Postat
Tjenare!

Eftersom Focusrite har väldigt fina AD omvandlare i sina kort som finns som tillbehör till preamparna så rekommenderar jag att du kör digitalt från preampen till ett RME HDSP 9632. 😆

Edit: Som kuriosa kan jag säga att det sitter Lundahl transformatorer i ISA-serien. 🙂

Ok, tack!

Postat

Antar du får betala extra för digitalkortet. Ser inte riktigt motivering för det om du har analoga ingångar på ditt interface. Sån skillnad tror jag inte det kommer bli om du inte sitter med riktigt kassa AD-omvandlare.

MVH

Anders

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Antar du får betala extra för digitalkortet. Ser inte riktigt motivering för det om du har analoga ingångar på ditt interface. Sån skillnad tror jag inte det kommer bli om du inte sitter med riktigt kassa AD-omvandlare.

MVH

Anders

Kortet är gratis hos vissa 😆

Jämför..

http://www.dv247.com/studio-equipment/focu...al-board--66851

http://www.dv247.com/studio-equipment/focu...-pre-amp--48366

Redigerat av Analogfreak
Postat

Jag hoppade över digitalkortet till Focusrite eftersom jag tycker att AD i FF800 är riktigt bra. Så min ISA220 går direkt till en av ingångarna på FF800 och likadant gör jag med LA DMP. (Kan inte jämföra med ISAs AD eftersom jag inte har det.)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.