Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tack, men vad menar du med undervattensljud? Choruset eller reverbet?

Annons
Postat

För Choruset är, även om jag vet att många kommer säga att det är dumt, inspelat med choruspedal mellan gitarren och stärkaren. Så det är där.

Postat
Är den verkligen så låg på den senaste mixen?

Ja den är för låg.

Det är väl kanske en smaksak men jag hittar ingenting att fokusera öronen på. Det kan vara skitsvårt att avgöra det själv för du har ju ingen som helst möjlighet att höra låten för första gången. Tänk på att du vet hur allting går i projekt som du jobbar med själv. Du vet vad texten är och du vet hur melodin går så du behöver inte lyssna på den för att höra den men vi andra som hör den för första gången har ju ingen aning. Blev kanske lite rörigt där men jag tror du förstår vad jag menar.

Mitt tips är att höja sången ännu mer. komprimera den ännu mer och sänka lite diskant i den. Bra låt btw. Kommer förhoppningsvis spelas flitigt under våren och sommaren.

Postat

Skall titta mer på sången då.

Men tack för beröm på låten, vi kommer släppa en sex-spårs Ep på en egenstartad label 1 Maj. Det här är titelspåret men troligtvis inte promotion-singeln.

Postat

Sony BMG.

vi kommer släppa en sex-spårs Ep på en egenstartad label 1 Maj. .
Postat

Precis. Mest för att få ut det på Spotify och Cdon, men också för att bli tagen lite mer på allvar av spelställen, radio och tidningar. De behöver ju inte veta att det är vårt egna bolag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.