Jump to content
Annons

Vilket/Vilka program använder professionella skivomslagsnissar


Badertheinvader

Recommended Posts

Annons

En skicklig grafiker kan göra såna omslag i MS Paint, men de använder nog Photoshop el dyl för att det är går fortare då. Det handlar till 98% om talang och övning, till 1% på slumpen och 1% på vilket program man använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar då vilka program sånna som gör sånna assnygga skivomslag, om man tittar på deathstars senaste ( electric night) eller sonic syndicates senaste(burn this city) hur gör de jag blir tokig....

Kom på en idé, arrangera en bra bild på bandet ( hur de ska stå, vad de ska ha på sig ) Sminka bandet, Fota bandet med mjukt ljus, importera i photoshop, frilägg bakgrunden från fotot, retuschera bort skuggor på näsa och lägg till på ögon. Efterbelys där det behövs runt deras huvuden. Kom på och gör en ny bakgrund & lägg bakom bandet i ett nytt lager, kom m på och gör en titel och lägg i ett nytt lager längst fram. Lägg vit text där det är mörkt så den syns bäst.

Grovt förenklat

Link to comment
Dela på andra sajter

En skicklig grafiker kan göra såna omslag i MS Paint, men de använder nog Photoshop el dyl för att det är går fortare då. Det handlar till 98% om talang och övning, till 1% på slumpen och 1% på vilket program man använder.
Rejält mycket fortare.

Hmmm.... Men om det, enligt ditt expertutlåtande, endast handlar om 1% på vilket program man använder, hur kan det då gå "rejält mycket fortare"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.... Men om det, enligt ditt expertutlåtande, endast handlar om 1% på vilket program man använder, hur kan det då gå "rejält mycket fortare"?

Det var en överdriven gissning för att visa min poäng, som är att det handlar om att ha ett sinne för vad som är snyggt och hur man når dit, och att vilka medel man använder är ganska oviktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en överdriven gissning för att visa min poäng, som är att det handlar om att ha ett sinne för vad som är snyggt och hur man når dit, och att vilka medel man använder är ganska oviktigt.

Var påståendet om att ett omslag som Deathstars "Night Electric Night"-omslag (se infogat) kan göras i MS Pain också en aning överdrivet?

Artwork.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Var påståendet om att ett omslag som Deathstars "Night Electric Night"-omslag (se infogat) kan göras i MS Pain också en aning överdrivet?

Artwork.jpg

En aning ja, även om det är teoretiskt möjligt. Men precis som med allt annat blir man ju inte bra på vare sig konsten eller hantverket genom att skaffa sig dyra verktyg. Jag slår vad om att skissen till det där omslaget slår det mesta som gemene man kan åstadkomma i Photoshop utan erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...