moberg2236 Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 spelar inte in i samma sum som jag har all hårdvara. Så jag undrar om det är en dum ide att ha trådlösa hörlurar till sångaren? Sen undrar jag hur man i cubase ställer in så att både medhörning och musiken kommer ut i lurarna
moberg2236 Postat 9 januari 2005 Trådstartare Postat 9 januari 2005 jag hade tänkt skirva att jag hade kollat men inte hittat nåt i den på slutet eftersom detta var det svar jag väntat mig. haha
Tokas Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 spelar inte in i samma sum som jag har all hårdvara. Så jag undrar om det är en dum ide att ha trådlösa hörlurar till sångaren? Varför inte bara en lång sladd? Det borde vara betydligt billigare. 😮
moberg2236 Postat 9 januari 2005 Trådstartare Postat 9 januari 2005 ni tror inte 8 meter blir lite långt då. Tips på bra lurar förresten?
Tokas Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 (redigerat) Vi kör med en 10 meter lång kabel till vårt sångbås, så jag tror inte att åtta meter blir några problem. 😮 Angående hörlurar så finns det hur många trådar som helst om det ämnet. Sök så hittar du ditt svar garanterat. 🙂 Redigerat 9 januari 2005 av Tokas
Claes Holmerup Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Trådlösa lurar har jag inte lyckats hitta några slutna - utan de brukar bara vara halvöppna eller öppna och därför enligt min mening betydligt sämre att använda till sånginspelning...
moberg2236 Postat 9 januari 2005 Trådstartare Postat 9 januari 2005 ok så det öär bara börja kabeldragningen då. hoppas jag aldrig flyttar så jag måste reda ut kabelhärvan
djonas Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Om du har kort sladd på dina lurar kan du ju alltid köpa förlängningssladd. Finns på Claes Ohlsson t.ex. och det kostar inte mkt.
moberg2236 Postat 9 januari 2005 Trådstartare Postat 9 januari 2005 har nyss börjat jus nu kör jag in till stereon i rumme bredvid och sen till ett par b-hörlurar.
Nossloh Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Ett bra tips när det gäller trådlösa hörlura... Kolla så att det finns batteriindikator (om du inte redan har skaffat ett par) på de som du tänker skaffa och kör med laddbara batterier av god kvalitet så slipper du problem med alkaliebatterier som läcker.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.