elmnas Postat 21 februari 2010 Dela Postat 21 februari 2010 Hejsan.! Äntligen funkar det och installera med min mbox2 via cubase, men jag har ett problem när jag lägger på typ olika distar på gitarren så får jag inte något alls. vad beror detta på? Mvh // Daniel E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 22 februari 2010 Dela Postat 22 februari 2010 (redigerat) Hmmm.. misstänker att du menar att du vill höra disten under tiden som du spelar in, för allt ser rätt ut på bilden för att du ska höra disten på det som är inspelat, jag tror också att distpluggen klarar både stereo /mono och att det inte ska spela någon roll angående kanalinformationen. Om det är det förstnämnda i det jag skrev får du kolla så att du inte har aktiverat "Direct monitor" i Device setup / VST settings ( den ska inte vara förbockad alltså), i ett andra scenario har jag ingen direkt aning. Jag vet inte heller hur Mbox fungerar om det kan ha med routing av signalvägar eller nåt i den stilen att göra.. konsultera manualen där så borde det lösa sig. Redigerat 22 februari 2010 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elmnas Postat 22 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2010 Tack så mycket jag kollade , den rutan går int ens att kryssa i den är typ grå eller något som att det inte funkar, men tack i allafall!. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 25 februari 2010 Dela Postat 25 februari 2010 Hej! Först kolla så du har rätt asiodriver installerad, dvs DIGIDESIGN ASIODRIVER i "Device Setup" men det antar jag att du har . Gå sen och ordna upp latencyproblem så du ställer buffersize på så lite som möjligt, 16, 32, 64, 128, 256 osv står det... välj det minsta alternativet (om din burk klarar av det) Efter det adda ett audiotrack i Cubase, och välj RÄTT INPUT .. på ett MBOX2 har du ju 2 frontingångar om du har din line-in i vänstra eller högra ingången, så måste du ställa in det i ditt audiotrack , så cubase fattar vilken insignal den ska ta emot via. Du kan gå in i Device Setup/VST-Connections/INPUT för att se vilka ingångar som är tillgänliga, annars trycka ADD BUS. När du gjort allt detta, så bör du kunna aktivera "direct monitor" , det är den lilla knappen som ser ut som en högtalare, den ska bli orange när den är aktiverad. Mvh Marcus Perrrrrrrra Persson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.