Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hittade en sida där det finns en mängd gratis apple-loopar. http://www.icompositions.com/index.php

Man måste skapa ett konto och logga in, men det går på en minut. Problemet är att när man laddar hem filerna kommer de som sk PHP-filer. Har ingen aning om vad det är för filer, eller vad jag ska göra för att förvandla dem till spelbara loopar som dyker upp i browsern på min sequencer. Har googlat men inte blivit klokare. Har PC, men såna här loopar ska väl kunna spelas ändå om programmet stödjer dem?

Kan någon reda ut detta.

Tack på förhand.

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Kan någon reda ut detta.

Tack på förhand.

Tror du laddar ned från fel sida vad händer om du klickar på PHP filerna istället för att ladda ned?

Postat

Känns som om du har högerklickat och valt "Spara länk som.." PHP är kan man säga en websida som i sin tur länkar till själva materialet. Vänsterklicka i stället..

Postat

Tack för svaren. Använder "Free Download Manager" som hoppar igång så fort jag vänsterklickar på en nedladdnigsbar fil. Vet inte om/hur jag kan komma förbi detta. Kunde dock ladda hem den även genom att högerklicka-öppna i nytt fönster, osv. Då kommer den som en dmg-fil som jag inte heller vet hur jag ska hantera. Verkar vara ett mac-format. De här looparna kanske bara är för mac-användare.

Postat (redigerat)
Tack för svaren. Använder "Free Download Manager" som hoppar igång så fort jag vänsterklickar på en nedladdnigsbar fil. Vet inte om/hur jag kan komma förbi detta. Kunde dock ladda hem den även genom att högerklicka-öppna i nytt fönster, osv. Då kommer den som en dmg-fil som jag inte heller vet hur jag ska hantera. Verkar vara ett mac-format. De här looparna kanske bara är för mac-användare.

Apple Loops är till mac-program (Garageband). DMG-fil är som en Exe-fil till PC.

Redigerat av Sleap
Postat
Känns som om du har högerklickat och valt "Spara länk som.." PHP är kan man säga en websida som i sin tur länkar till själva materialet. Vänsterklicka i stället..

PHP är ett serverskriptspråk. Väldigt vanligt vid dynamiska hemsidor tex forum, youtube, bloggar mfl.

Postat

Har alltså lyckats få hem dem som dmg-filer nu. Är det någon som vet om det finns något sätt att konvertera dem så att de går att använda på en pc. Skulle kanske ställa om frågan under en annan rubrik.

Postat

OT:

DMG-fil är som en Exe-fil till PC.

En DMG är inte som en exe-fil. Exe kan möjligtvis sägas motsvaras av .app, men det är inte riktigt sant det heller. DMG är en skivavbildning i stil med ISO eller toast.

Postat
OT:

En DMG är inte som en exe-fil. Exe kan möjligtvis sägas motsvaras av .app, men det är inte riktigt sant det heller. DMG är en skivavbildning i stil med ISO eller toast.

Vad jag menade var att man installerar ett program med DMG-filen, precis som med EXE-filen. Sen att de inte är exakt lika är ju sant.

DMG-filen är väl skivavbilden som producerar en installationsfil, ok.

Postat

De här sista kommentarerns går över huvudet på mig. Antar att det är klarlagt att jag inte har någon nytta av dem när jag har en pc dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.