Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vill köpa ett MIDI-klaviatur som med tangenterna kommer så nära känslan av ett riktigt piano som möjligt. Det finns en massa benämningar som isåfall är viktiga för mig - aftertouch, vägda tangenter etc. Någonting mer?

Jag vill att den ska ha minst 4 oktaver. Har ni något tips på vilket klaviatur som kan vara the one för mig? Jag har tidigare ägt ett evolution mk461c men den kändes riktigt plastig och orealistisk.

Tack för hjälpen!

Annons
Postat
Fatar var ett nytt fabrikat för mig. De verkar intressanta! Tack!

Jag har inget Fatar själv, men jag testade ett för ett tag sen. Om jag skulle köpa mig ett nytt master keyboard så skulle det nog bli ett sånt. Jag tycker det var riktigt bra.

Postat

Fatar är en av det äldsta inom branschen. Dom är framför allt kända för att göra keyboards som har just det.. Pianokänlsa.. 😉

Postat

Ett bra tips är att besöka Harrods i London och gå upp på tredje våningen till musikaffären. Där har de en självspelande flygel med "midi in" för 2 500 000 kr. För att styrka hur prisvärt detta instrument är bör även tilläggas att tangenterna lyser rosa när de triggas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.