CaddyLacMusic (oregistrerad) Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 (redigerat) Tjenare! Jag har ägt och använt Cubase Essential 5 i ungefär 2 månader nu och har letat ihjäl mig efter "pitch shift" funktionen... Men den finns inte och konstigt nog så finns det inget annat alternativ till att ändra tonhöjd. Är det bara så att jag inte har hittat den än eller om det är så att pitch inte finns, vad har jag för alternativ till att ändra tonhöjden inuti programmet (någon vst-effekt kanske)? Tack på förhand! Redigerat 19 februari 2010 av Gäst
D200 Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Tjenare! Jag har ägt och använt Cubase Essential 5 i ungefär 2 månader nu och har letat ihjäl mig efter "pitch shift" funktionen... Men den finns inte och konstigt nog så finns det inget annat alternativ till att ändra tonhöjd. Är det bara så att jag inte har hittat den än eller om det är så att pitch inte finns, vad har jag för alternativ till att ändra tonhöjden inuti programmet (någon vst-effekt kanske)? Tack på förhand! http://www.steinberg.net/en/products/music...details100.html Enligt den länken finns Pitch Shift som en vanlig plugin på ett audiospår, dvs den som ser ut som ett piano och fungerar som Antares Autotune, i alla versioner av Cubase. Variaudio däremot, motsvarigheten till Melodyne-pluggen finns INTE i din version.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.