Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan.!

Jag heter Daniel,

Det är så att jag har precis laddat ner Cubase 5.1 och jag är totalt nybörjare men nu undrar jag, funkar det att köra en mbox2 i cubase?

När jag är inne i "Device Setup" då kan jag välja Asio Digidesign Driver,

men sen vet jag inte varför det inte kommer något ljud? någon som har en bra guide på detta?

Det står på state att

Mbox2 mic/Line1

Mbox2 mic/Line2

är inaktivera hur ändrar man det?.

MVH// Daniel. 🙂

post-17804-1266600699_thumb.png

Redigerat av elmnas
Annons
Postat

Tjenare.

Du har för det första alla inputs INAKTIVERADE , som det står klart och tydligt i device setup, så något ljud från nån mick lär du inte få .

Aktivera phantommatningen, dvs 48v på ditt mbox2 .

MEN.. du kan inte ha igång 2 st musikprogram, eller 2 st musikspelare samtidigt.. dvs du kan inte ha winamp igång samtidigt som cubase, eller mediaspelaren samtidigt som cubase... digidesign Mbox2 klarar bara hantera en ljudkälla i taget.

Dessutom får du gå in i Control Panel (i device setup på din bild där) och sänka latencyn määän 🙂 42ms är inget vidare haha.

Ändra buffersize till typ 128 eller 256 för att slippa så mkt latency.

Sen om du ska spela in något, får du välja i ditt audiotrack vilken inputsignal den ska ha.. dvs L eller R igången på ditt ljudkort .

Mvh

Marcus

Postat (redigerat)

Tack så hemskt mycket till mycket hjälp.!! 🙂 underbart.!

Redigerat av elmnas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.