Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 (redigerat) När jag lyssnar på denna Demo från Guano Apes (Gitarren från 0:00 till 0:18) så är detta exakt samma ljud som jag får när jag spelar in med min pedal och stärkare samt en SM57. spotify:track:41iwydgZZXLg791UqgaRKc Vad bör jag ändra för settings? lägre bas? mindre diskant? mindre dist? I mina öron så låter detta katastrofalt dåligt... Efterlyser detta gitarrsound: spotify:track:4fmHQdt9I9mi4hAVmt0Iyz Detta gitarrsound är också fett... spotify:track:0BGykzIblZq29QGNDH3ZUL Redigerat 19 februari 2010 av Växjölirarn
jarlo Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Det är nog större chans att nån kan hjälpa dig om du ger exempel på hur du vill att det ska låta också 🙁
Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Trådstartare Postat 19 februari 2010 Helt korrekt! Så här vill jag att det ska låta: spotify:track:4fmHQdt9I9mi4hAVmt0Iyz Gitarrerna rätt igenom!
Guitar Nilsson Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Helt korrekt! Så här vill jag att det ska låta: spotify:track:4fmHQdt9I9mi4hAVmt0Iyz Gitarrerna rätt igenom! Hur får man upp det där i spotify då?
Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Trådstartare Postat 19 februari 2010 bara klistra in länken i sökfältet.
Demonproducenten Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 bara klistra in länken i sökfältet. och utan spotify?
Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Trådstartare Postat 19 februari 2010 (redigerat) http://www.youtube.com/watch?v=jASyS51UxB8 Här kommer länken till Guano Apes demot, samma ljud som jag får när jag spelar in. demon börjar efter första låten är slut. 0:46->1:03 Redigerat 19 februari 2010 av Växjölirarn
Demonproducenten Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 tack, vilken klippa 😎 på rak arm skulle jag säga att skillnaden mellan dom två ljuden ligger på 7-800 Hz nånstans å att detta låter nedstämt hur låter stärkaren inna uppmickning? låter ljudet som du vill ha då?
Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Trådstartare Postat 19 februari 2010 Absolut, det är ju inte samma ljud exakt, men när jag sitter och spelar så njuter jag verkligen av att jag får sån mjuk/tung/fin dist. Sen efter inspelning så låter det som i demon. Måste jag lägga typ 3 spår för att få det "tunga" med olik micplacering. Jag såg ett demo där de först spelade in med mycket trable och hög gain/dist och sedan ett annat spår med ingen mid och mycket bas. Tillsammans blev det fett men var och en för sig lät som skräp, kanske det man måste göra?
joachime Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Så här vill jag att det ska låta:spotify:track:4fmHQdt9I9mi4hAVmt0Iyz Gitarrerna rätt igenom! Betydligt mindre dist i det här exemplet. Guano Apes lät det som att de vässat toppen i mix också. Försök fokusera gitarrsoundet till ett crunchigt mellanregister och begränsa botten och topp.
MattiasA Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 och utan spotify? Sitter du utan Spotify? Om det inte är ett medvetet val så har jag en del invites till övers.
Växjölirarn Postat 19 februari 2010 Trådstartare Postat 19 februari 2010 Betydligt mindre dist i det här exemplet. Guano Apes lät det som att de vässat toppen i mix också. Försök fokusera gitarrsoundet till ett crunchigt mellanregister och begränsa botten och topp. Gör jag det i mixen på datorn efter inspelning eller kan man "ratta" till detta? sänka diskant och dist?
DieHard (oregistrerad) Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 (redigerat) Nej det kan du inte göra nåt åt efteråt. Det är ju bara ratta på stärkaren tills det blir bra. Och tänk på att om du dubbar måste du dra ned på disten lite mer än du tror. Och som sagt var dra ned på basen. Den skär man bort i alla fall. Det är basens jobb att sköta basen. Edit: och visst är det en gammal Eurythmics låt? Eller om det var låt från bandet som de spelade i innan? Kommer ihåg det var en hitlåt när jag var runt 12. Många år sen jag hörde den överhuvudtaget. Ganska okej cover på den låten i alla fall. Redigerat 19 februari 2010 av DieHard
Procedomani2 Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Sitter du utan Spotify?Om det inte är ett medvetet val så har jag en del invites till övers. Jag är intresserad 😆😛😎
MattiasA Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Jag är intresserad 😛😛🙂 PM:a din email så fixar jag det. 😉
Procedomani2 Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 PM:a din email så fixar jag det. ☺️ Skitbra!!! Du har fått PM.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.