djonas Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 (redigerat) Hej på er alla glada! Tänkte jag skulle prova min kreativitet och göra en låt baserat på 10 st ackord som ni väljer. 🙂 Jag tänkte mig att var och en som svarar på denna tråd får välja varsitt ackord dvs jag kommer att använda mig av de 10 första ackordförslagen som kommer in. 😉 (En annan tanke var att alla skulle få ange 10 ackord var i sitt svar, men det känns inte som lika stor utmaning) * För att det ska bli så roligt som möjligt önskar jag att ni försöker nollställa er helt och bestämma er för typ 2 st ackord som ni tycker ska vara med i låten innan ni skrollar ner och ser vad alla andra har skrivit. När ni bestämt er; * Skulle ingen före er ha skrivit det ackord ni tänkte på först så skriv det. * Skulle någon annan före er redan ha valt det ackord som ni tänkte på så välj det ackord som ni tänkte som nr 2. Som avslutning tänkte jag att de personer som svarar som nr 11 och framåt får den stora äran att tycka till om genre på låten, tillsammans med en motivering varför. (detta helt enkelt för att tråden inte ska dö ut efter typ 2 dagar) 😉 Jag förmodar att genreförslagen kommer att ge långt mer än 1 svar och därför tänkte jag helt enkelt göra så att jag väljer ut den genre till låten som följs av den bästa motiveringen. 🙂 Hoppas på många svar! 😛 Mvh / Djonas Redigerat 9 januari 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ticcitocc Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Fmaj7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 C7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Kul idé! F#-moll /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Cadd9 Lycka till! //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 C#moll är snyggt på gitarr. Speciellt om Du låtar de två ljusa strängarna (E & H) vara lösa. Denna lösning kan med fördel användas på ett annat favoritackord, som någon redan föreslagit, nämligen F#moll. Jag har i och för sig svårt att tänka mig att det blir punk eller Black Metal då men vem vet...... Lycka Till och kul idé! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Viktor Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Gmaj7#11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Bbmaj9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Bbadd9/Ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 C#moll är snyggt på gitarr. Speciellt om Du låtar de två ljusa strängarna (E & H) vara lösa. Då kallas det C#m7 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Ebm13/E 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Eb9#11 säger vi dårå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Fiss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂 Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11. En härlig blandning! 😆🙂 Nu skulle jag vilja ha genreförslag på låten. 😮 Glöm inte att motivera. 😉 Tack för alla snabba svar så här långt. Hare gött! Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 Sorry Grahn, men jag har precis fått ihop 10 st ackord. Men du får gärna ge förslag på genre. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 kan inte bli annat än progressiv metal av det där.... eller free jazz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Hehe!! 😮 ...jag röstar för proggresiv metal. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tryff Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 country..... "Där satt jag framför tv'n med en kall sofiero zappa mellan robinson och farmen örebro då ringer telefonen..... ja...vad händer sen...där har du textförslag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 9 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2005 haha va roligt... 🙂 Tack så mkt tryff Jag funderade just på om jag skulle göra låten instrumental eller kanske lägga på lite sång. Hade ju varit roligt med nån kul text till en helt utflippad låt. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reggaekungen (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11. En härlig blandning! 😆 😳 Nu skulle jag vilja ha genreförslag på låten. 😉 Glöm inte att motivera. 😉 Tack för alla snabba svar så här långt. Hare gött! Mvh / djonas "REGGAE" 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Viktor Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jättemainstream poplåt av ackorden. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jättemainstream poplåt av ackorden. 😉 Där har vi en utmaning. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zeblar Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Synth. Nått SF tema... gärna baserat på nya enterprise serien, om jag får vara så precis. Om jag får välja dvs. Lycka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Ta SF temat, gör en mainstream poplåt med kul text i reggaestuk 😱 Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Skulle vara lite kul om du försökte göra en jättemainstream poplåt av ackorden. 🙂 Där har vi en utmaning. 🙂 Möjligen blir utmaningen ännu större om du gör en barnkammarvisa av det här! Mainstream barnvisa i baktakt! SF-tema... Det är klart du måste ha sång. Annars är det för lätt 😎😱 ...men jag fick ju med ett ackord, så jag kanske är diskad från genreurvalet:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Kanske lite ambient med drum'n'bass-trummor i EBM-stuk blandat med dansband, pop, metal och chipmusik? Äsch, glöm det 😉 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 galning! jag lägger gärna stämmor sen när du har något att arbeta med. oavsett stil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 ett änkelt G är alltid bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 ...men jag fick ju med ett ackord, så jag kanske är diskad från genreurvalet:) Nej nej absolut inte 😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Det var ju en tråd uppe kring "kvintcirkeln" för några veckor sen... Du kanske kan citera några sakliga inlägg därifrån i din text? https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=kvintcirkeln Så här skrev Grahn, kanske funkar som refräng: //: Alltså, kvintcirkeln finns där...utan att man vet om det...när man inte vet :// Det är ju fan poesi i sammanhanget 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.