Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej pÄ er alla glada!

TĂ€nkte jag skulle prova min kreativitet och göra en lĂ„t baserat pĂ„ 10 st ackord som ni vĂ€ljer. 🙂

Jag tĂ€nkte mig att var och en som svarar pĂ„ denna trĂ„d fĂ„r vĂ€lja varsitt ackord dvs jag kommer att anvĂ€nda mig av de 10 första ackordförslagen som kommer in. 😉

(En annan tanke var att alla skulle fÄ ange 10 ackord var i sitt svar, men det kÀnns inte som lika stor utmaning)

* För att det ska bli sÄ roligt som möjligt önskar jag att ni försöker nollstÀlla er helt och bestÀmma er för typ 2 st ackord som ni tycker ska vara med i lÄten innan ni skrollar ner och ser vad alla andra har skrivit.

NÀr ni bestÀmt er;

* Skulle ingen före er ha skrivit det ackord ni tÀnkte pÄ först sÄ skriv det.

* Skulle nÄgon annan före er redan ha valt det ackord som ni tÀnkte pÄ sÄ vÀlj det ackord som ni tÀnkte som nr 2.

Som avslutning tĂ€nkte jag att de personer som svarar som nr 11 och framĂ„t fĂ„r den stora Ă€ran att tycka till om genre pĂ„ lĂ„ten, tillsammans med en motivering varför. (detta helt enkelt för att trĂ„den inte ska dö ut efter typ 2 dagar) 😉

Jag förmodar att genreförslagen kommer att ge lĂ„ngt mer Ă€n 1 svar och dĂ€rför tĂ€nkte jag helt enkelt göra sĂ„ att jag vĂ€ljer ut den genre till lĂ„ten som följs av den bĂ€sta motiveringen. 🙂

Hoppas pĂ„ mĂ„nga svar! 😛

Mvh / Djonas

Redigerat av djonas
Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Cadd9

Lycka till!

//nemo

Postat

C#moll Ă€r snyggt pĂ„ gitarr. Speciellt om Du lĂ„tar de tvĂ„ ljusa strĂ€ngarna (E & H) vara lösa. Denna lösning kan med fördel anvĂ€ndas pĂ„ ett annat favoritackord, som nĂ„gon redan föreslagit, nĂ€mligen F#moll. Jag har i och för sig svĂ„rt att tĂ€nka mig att det blir punk eller Black Metal dĂ„ men vem vet...... Lycka Till och kul idĂ©! 😉

Postat

Gmaj7#11

Postat
C#moll Àr snyggt pÄ gitarr. Speciellt om Du lÄtar de tvÄ ljusa strÀngarna (E & H) vara lösa.

DĂ„ kallas det C#m7 😉

Postat

Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂

Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11.

En hĂ€rlig blandning! 😆🙂

Nu skulle jag vilja ha genreförslag pĂ„ lĂ„ten. 😼

Glöm inte att motivera. 😉

Tack för alla snabba svar sÄ hÀr lÄngt.

Hare gött!

Mvh / djonas

Postat

Sorry Grahn, men jag har precis fÄtt ihop 10 st ackord.

Men du fĂ„r gĂ€rna ge förslag pĂ„ genre. 😼

Postat

country.....

"DÀr satt jag framför tv'n med en kall sofiero

zappa mellan robinson och farmen örebro

dÄ ringer telefonen.....

ja...vad hÀnder sen...dÀr har du textförslag

Postat

haha va roligt... 🙂

Tack sÄ mkt tryff

Jag funderade just pĂ„ om jag skulle göra lĂ„ten instrumental eller kanske lĂ€gga pĂ„ lite sĂ„ng. Hade ju varit roligt med nĂ„n kul text till en helt utflippad lĂ„t. 😼

Reggaekungen (oregistrerad)
Postat
Ok gött nu har jag 10 st ackord! 🙂

Fmaj7, C7, F#moll, Cadd9, C#moll, Gmaj7#11, Bbmaj9, Bbadd9/Ab, Ebm13/E och Eb9#11.

En hĂ€rlig blandning!  😆  😳

Nu skulle jag vilja ha genreförslag pĂ„ lĂ„ten. 😉

Glöm inte att motivera.  😉

Tack för alla snabba svar sÄ hÀr lÄngt.

Hare gött!

Mvh / djonas

"REGGAE" 🙂

Postat

Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. 😉

Postat
Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. 😉

DĂ€r har vi en utmaning. 😳

Postat

Synth. NÄtt SF tema... gÀrna baserat pÄ nya enterprise serien, om jag fÄr vara sÄ precis. Om jag fÄr vÀlja dvs. Lycka till.

Postat
Skulle vara lite kul om du försökte göra en jĂ€ttemainstream poplĂ„t av ackorden. 🙂

DĂ€r har vi en utmaning. 🙂

Möjligen blir utmaningen Ànnu större om du gör en barnkammarvisa av det hÀr!

Mainstream barnvisa i baktakt! SF-tema...

Det Ă€r klart du mĂ„ste ha sĂ„ng. Annars Ă€r det för lĂ€tt đŸ˜ŽđŸ˜±

...men jag fick ju med ett ackord, sÄ jag kanske Àr diskad frÄn genreurvalet:)

Postat

Kanske lite ambient med drum'n'bass-trummor i EBM-stuk blandat med dansband, pop, metal och chipmusik?

Äsch, glöm det 😉

/Daniel

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

galning!

jag lÀgger gÀrna stÀmmor sen nÀr du har nÄgot att arbeta med. oavsett stil

Postat
...men jag fick ju med ett ackord, sÄ jag kanske Àr diskad frÄn genreurvalet:)

Nej nej absolut inte 😆😄

Postat

Det var ju en trÄd uppe kring "kvintcirkeln" för nÄgra veckor sen... Du kanske kan citera nÄgra sakliga inlÀgg dÀrifrÄn i din text?

https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=kvintcirkeln

SÄ hÀr skrev Grahn, kanske funkar som refrÀng:

//: AlltsÄ, kvintcirkeln finns dÀr...utan att man vet om det...nÀr man inte vet ://

Det Ă€r ju fan poesi i sammanhanget 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.