Bultage Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Det som skulla passa bäst e fan en fusion låt! bara å härja loss med ett stabilt groove å lite slicka synthmatttor på det och ett riktigt krispigt lead a la holdsworth typ! Fria händer blir det då! ingen sång fan..blir mkt diffust! good luck m8 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Får hålla med där, en fusion låt skulle inte vara helt fel. Heavy machinery holdsworth 😆 Annars skulle jag vilja höra en musikalaktig låt. Smöriga läggningar och smörig sång, bra grejer helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Smörig sång, hehe ja då får jag nog be en polare lägga den för jag kan int sjunga så värst bra tycker jag själv i alla fall. 😄 Jag är mer en backup sångare som körar i bakgrunden. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Fan,den här tråden missade jag. För en lägereldsgitarist så känns det som man tävlat i de mest fingerbrytande ackorden.... Var tog C, G och F vägen? Skitkul idé! Klart du ska lägga sång på, hela idén är så flippad så det gör väl inget om du inte låter som Sissel Kjörkjeböö? 🙂 Du lägger låten under DEMO när du är klar va? Kör hårt 🙂🙂 /® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Det som skulla passa bäst e fan en fusion låt! bara å härja loss med ett stabilt groove å lite slicka synthmatttor på det och ett riktigt krispigt lead a la holdsworth typ! Fria händer blir det då! ingen sång fan..blir mkt diffust! good luck m8 🙂 När jag gick igenom ackorden nu så kan jag nog hålla med om att det kanske passar bäst med en fusion låt. Vi får se vad det blir....fler förslag på genre någon....? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Du lägger låten under DEMO när du är klar va? Kör hårt 🙂 🙂 /® Självklart! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tunnan och Moroten Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 (redigerat) mitt förslag är hillabilly country i 2takt, kommer inte ihåg vad det kallas. sån där med snabba banjo dueller, kanske nån effekt till guran om du inte har banjo 😉 Redigerat 10 januari 2005 av Tunnan och Moroten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Nä jag har ingen banjo men jag kanske kan lägga in ett par snygga räkor på guran istället. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Hur kan jag ha missat den här skojjiga tråden? 😉 Med dom där ackorden kan det inte bli fel oavsett vilken genre det blir =) Lycka till! Ser fram emot att höra den färdiga låten sen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Annars, om det ska vara sång, kan inte någon skriva en text? Med tanke på ackorden och genreförslagen så skulle den texten kunna bli MYCKET intressant! 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 11 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2005 Hehe, håller med. Jag sitter och spånar lite på text men jag är osäker på om jag ska ha sång på låten, har en massa coola idéer på melodislingor för andra instrument. 🙂 Dessutom har jag precis blivit snorförkyld så min röst är inte vad den borde vara. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laslo Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 mitt förslag är hillabilly country i 2takt, kommer inte ihåg vad det kallas. sån där med snabba banjo dueller, kanske nån effekt till guran om du inte har banjo 😎 Bluegrass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 11 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2005 (redigerat) Kan meddela att jag kommit en bra bit på låten. 🙂 Det blir en udda låt med tillsynes konstiga ackord hopp men det är väl sånt som man får leva med när man startar en sån här tråd. 🙁😎 Redigerat 11 januari 2005 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 12 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2005 Genreförslag: * Hillabilly country i 2takt * Free jazz * Proggresiv metal. * Country * "REGGAE" * En jättemainstream poplåt av ackorden * Synth. * Mainstream barnvisa i baktakt! * ambient med drum'n'bass-trummor i EBM-stuk blandat med dansband, pop, metal och chipmusik Låten är i princip färdig kan jag meddela. Svårt att välja ut en genre måste jag säga. Jag gjorde helt enkelt så att jag körde på känsla, dock med ovanstående genreförslag i bakhuvudet. Jag sitter i valet och kvalet hurvida det ska vara sång oxå men vi får se...kanske, kanske. 🙂 Blir dock ingen skönsång. 😄 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 Genreförslag:* Hillabilly country i 2takt * Free jazz * Proggresiv metal. * Country * "REGGAE" * En jättemainstream poplåt av ackorden * Synth. * Mainstream barnvisa i baktakt! * ambient med drum'n'bass-trummor i EBM-stuk blandat med dansband, pop, metal och chipmusik Låten är i princip färdig kan jag meddela. Svårt att välja ut en genre måste jag säga. Jag gjorde helt enkelt så att jag körde på känsla, dock med ovanstående genreförslag i bakhuvudet. Jag sitter i valet och kvalet hurvida det ska vara sång oxå men vi får se...kanske, kanske. 😄 Blir dock ingen skönsång. 😄 Mvh / djonas GE OSS SÅNG, GE OSS SÅNG! Väldigt spänd på att höra resultatet!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 13 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2005 Kan nu meddela att låten är klar och ligger på forumet för demo-inspelningar! För att komma dit klicka här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 Lyckas du göra en schlager på de ackorden får du cred av mej!! :-) E 11 -9 no 3rd är snyggt på gura, gärna nylon. Ger en kebabkaraktär... Men förbjud G7 i nybörjarläget, finns det ett fulare ackord?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 13 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 13 januari 2005 Lyckas du göra en schlager på de ackorden får du cred av mej!! :-) Klicka på i ovanstående inlägg så får du höra resultatet. 😛 Eller gå in på forumet för demoinspelningar. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polder Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 K# maj Ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 (redigerat) Glöm 🙁 EDIT: Hur jäkla trött är man när man just skrev ett sånt ilägg som jag gjorde just? Redigerat 13 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 ibland undrar jag om folk överhuvudtaget läser innan de postar 🙁 HAHAHAHAHAHA! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 (redigerat) ibland undrar jag om folk överhuvudtaget läser innan de postar HAHAHAHAHAHA! Precis, ändrade inlägget lite... Lär ju få äta upp det där inlägget i flera veckor. 😛 Redigerat 13 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 ibland undrar jag om folk överhuvudtaget läser innan de postar HAHAHAHAHAHA! Precis, ändrade inlägget lite... Lär ju få äta upp det där inlägget i flera veckor. 😛 Vad fanken skrev du för nåt???? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 jadu. det du inte vet har du inte ont av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 jadu. det du inte vet har du inte ont av. Jaha, hahaha, nu fatta jag 😛😄:D:D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Dela Postat 13 januari 2005 whos your daddy? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 28 oktober 2005 Dela Postat 28 oktober 2005 Nu börjar det snart vara dags för 10 kompositörslåten... teman från kompositörer från tio klassiska kompositörer. Eller 10 tidsepoker låten. Eller minst tio olika moduleringsformer låten. What you say? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 28 oktober 2005 Dela Postat 28 oktober 2005 K# maj Ab Ah, ett musikerskämt från stenåldern!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 29 oktober 2005 Dela Postat 29 oktober 2005 (redigerat) Man blir ju riktigt sugen på att höra resultatet! KOMPONERA FORT! 😱 Vad blir nästa projekt? Tio olika instrument? Redigerat 29 oktober 2005 av Jejje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 oktober 2005 Dela Postat 30 oktober 2005 Den är ju klar, läs här. Du hittar den här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.