Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej tänkte höra om det är nån som kör guitar rig 4 med cubase 5 och i så fall om ni har upplevt några problem ...

jag körde tidigare gr 3 och det funkade men när jag bytte till gr 4 så räcker det med att lira lite gura till ett trumspår så sätter helvetes ljuden igång (sprak)

och då lirar jag inte ens in. Vad för dator rekomenderas för att det ska funka ?

jag kör en p4 med 3 gb, win xp, cubase 5. m-audio 1814 firewire. och m-audios asio driver

och datorn är ren används inte till ngt annat ...

en annan irriterande sak är att jag läste att man ska kunna göra inställningar i en meny i cubase

Audio System

Setup dialog (reached from the Options menu)

och jag kan inte hitta den trots typ 1 timmes letande och svärande ....

så tacksam för svar av någon kunnig och hjälpsam själ .....

Redigerat av lassjan
Annons
Postat
Hej tänkte höra om det är nån som kör guitar rig 4 med cubase 5 och i så fall om ni har upplevt några problem ...

jag körde tidigare gr 3 och det funkade men när jag bytte till gr 4 så räcker det med att lira lite gura till ett trumspår så sätter helvetes ljuden igång (sprak)

och då lirar jag inte ens in. Vad för dator rekomenderas för att det ska funka ?

jag kör en p4 med 3 gb, win xp, cubase 5. m-audio 1814 firewire. och m-audios asio driver

och datorn är ren används inte till ngt annat ...

en annan irriterande sak är att jag läste att man ska kunna göra inställningar i en meny i cubase

Audio System

Setup dialog (reached from the Options menu)

och jag kan inte hitta den trots typ 1 timmes letande och svärande ....

så tacksam för svar av någon kunnig och hjälpsam själ .....

Om du letar efter latencyinställningar så är det devices - device set up - VST audio system - [ditt ljudkorts asiodrivisar]

Postat

tack för svar men gitarren tror jag inte det beror på har prövat fler av olika märken och det blir likadant brus brus efer typ en minut....

jag har nu gått tillbaka till gr 3 den funkar i alla fall utan att vst mätaren slår i botten ...

vad det gäller det här

Audio System

Setup dialog (reached from the Options menu) detta står i manualen i cubase och det är en annan meny än den under devices men jag kan inte hitta den

options menu var f -n finns den

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.