Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Underbart!

Jag tycker att framöver måste man paxa om man vill göra nåt så att inte två personer gör två olika saker.

Annons
  • Svar 219
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Och kanske bestämma nån tonart?

Pianot går i Ess iallafall 😑

Allt för att göra det så enkelt som möjligt 😄

Postat

Vet fortfarande inte hur jag ska kunna öppna den där Pazotrumfilen, för det står att den är i aiff.

Inte funkar det inte.

Tonart? Vafan, det är för amatörer. Blanda och ge helt friskt, det ger mer spännande kompositioner.

Det är väl ingen Melodifestivallåt som ska skapas?

Postat
Vet fortfarande inte hur jag ska kunna öppna den där Pazotrumfilen, för det står att den är i aiff.

Jag kan göra om den till wave och lägga upp här

Postat

Funderat lite...

Kan man ha ett relativt snabbt elbassolo på 4 min på trummorna i bakgrunden?

Sedan lägga på lite mjuka långsamma fina ackord från keyboard och akustisk gitarr kanske?

Kan bli spännande.

Postat
Funderat lite...

Kan man ha ett relativt snabbt elbassolo på 4 min på trummorna i bakgrunden?

Sedan lägga på lite mjuka långsamma fina ackord från keyboard och akustisk gitarr kanske?

Kan bli spännande.

Vill du göra nåt så säg pax och gör det och ladda upp en wav-fil sen med både det du har gjort och det som låg innan på.

Postat (redigerat)

Eftersom ingen har sagt pax så paxar jag låten nu för tillfället och lägger på nånting.

Redigerat av Dingbats
Postat

Det som ligger hittills går i E-dur förresten. Jag pitchade pianot lite för att inte skära sig med trummorna som har nån melodisk grej i sig.

Postat
Sådär. Fritt fram för nästa person att göra nåt. 100301.wav

Detta låter ju bra, men det var ett ganska långt stycke. Är tanken att det ska vara grundbulten till hela låten, eller är det meningen att man ska ta några takter som man tycker om och jobba vidare med, eller?

Postat
grundbulten

🙂

Först DDR

sedan Ivar-Lo

och nu

Grundbulten

SadamJr är en härlig lirare!

p.s. tycker låten e kort faktiskt. d.s.

Postat
Detta låter ju bra, men det var ett ganska långt stycke. Är tanken att det ska vara grundbulten till hela låten, eller är det meningen att man ska ta några takter som man tycker om och jobba vidare med, eller?

Det där är hela låten. Om du vill lägga på nåt så gör du det på hela låten.

Men glöm inte att paxa!

Postat
Det där är hela låten. Om du vill lägga på nåt så gör du det på hela låten.

Men glöm inte att paxa!

Förstår inte riktigt hur detta ska gå till rent tekniskt. Hela musiken är alltså din, förutom diverse pålägg? Det måste väl oxå betyda att det är klart att jag skriver texten, eller?

Postat
Förstår inte riktigt hur detta ska gå till rent tekniskt. Hela musiken är alltså din, förutom diverse pålägg? Det måste väl oxå betyda att det är klart att jag skriver texten, eller?

Nej, Pazo har gjort trummorna, Grahn pianot och jag gitarren. Om du vill lägga på nåt så laddar du ner hela den senaste filen med allt på, spelar in din grej ovanpå, exporterar som en stereowav och postar här.

Postat
Nej, Pazo har gjort trummorna, Grahn pianot och jag gitarren. Om du vill lägga på nåt så laddar du ner hela den senaste filen med allt på, spelar in din grej ovanpå, exporterar som en stereowav och postar här.

Men den här senaste filen som jag laddade hem som jag trodde bara var din fil låter ganska splittrad.

Postat
Men den här senaste filen som jag laddade hem som jag trodde bara var din fil låter ganska splittrad.

Den senaste filen är med trummor, piano och gitarr? Det är klart det inte låter färdigt än för det är det ju inte. Men gör inget på den för Memphis har paxat att spela in bas.

Postat

Låten är byggd på ett kompinstrument, trummor.

Men det finns ett parti mellan 0:18 till 1:20 ungefär och

ett annat parti vid 1:40 till 2:40 ungefär, där det helt

saknas instrument (förutom trummor).

Det blir intressant att se hur basen ska gå.

Borde det inte vara bongos eller nåt mer percussivt.

Får svårt att se detta gå ihop.

Jag börjar alltid med texten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.