Dingbats Postat 27 februari 2010 Trådstartare Postat 27 februari 2010 Underbart! Jag tycker att framöver måste man paxa om man vill göra nåt så att inte två personer gör två olika saker.
Neosus Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Och kanske bestämma nån tonart? Pianot går i Ess iallafall 😮
Dingbats Postat 27 februari 2010 Trådstartare Postat 27 februari 2010 Och kanske bestämma nån tonart? Pianot går i Ess iallafall 😑 Allt för att göra det så enkelt som möjligt 😄
debatt Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Vet fortfarande inte hur jag ska kunna öppna den där Pazotrumfilen, för det står att den är i aiff. Inte funkar det inte. Tonart? Vafan, det är för amatörer. Blanda och ge helt friskt, det ger mer spännande kompositioner. Det är väl ingen Melodifestivallåt som ska skapas?
Neosus Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Jag tücker att vi kör stenhårt på schlagerstuket 🙂 ---eller nej det tücker jag inte 😛
Neosus Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Vet fortfarande inte hur jag ska kunna öppna den där Pazotrumfilen, för det står att den är i aiff. Jag kan göra om den till wave och lägga upp här
debatt Postat 28 februari 2010 Postat 28 februari 2010 Funderat lite... Kan man ha ett relativt snabbt elbassolo på 4 min på trummorna i bakgrunden? Sedan lägga på lite mjuka långsamma fina ackord från keyboard och akustisk gitarr kanske? Kan bli spännande.
Dingbats Postat 28 februari 2010 Trådstartare Postat 28 februari 2010 Funderat lite... Kan man ha ett relativt snabbt elbassolo på 4 min på trummorna i bakgrunden? Sedan lägga på lite mjuka långsamma fina ackord från keyboard och akustisk gitarr kanske? Kan bli spännande. Vill du göra nåt så säg pax och gör det och ladda upp en wav-fil sen med både det du har gjort och det som låg innan på.
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 (redigerat) Eftersom ingen har sagt pax så paxar jag låten nu för tillfället och lägger på nånting. Redigerat 1 mars 2010 av Dingbats
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Sådär. Fritt fram för nästa person att göra nåt. 100301.wav
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Det som ligger hittills går i E-dur förresten. Jag pitchade pianot lite för att inte skära sig med trummorna som har nån melodisk grej i sig.
SadamJR Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Sådär. Fritt fram för nästa person att göra nåt. 100301.wav Detta låter ju bra, men det var ett ganska långt stycke. Är tanken att det ska vara grundbulten till hela låten, eller är det meningen att man ska ta några takter som man tycker om och jobba vidare med, eller?
debatt Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 grundbulten 🙂 Först DDR sedan Ivar-Lo och nu Grundbulten SadamJr är en härlig lirare! p.s. tycker låten e kort faktiskt. d.s.
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Detta låter ju bra, men det var ett ganska långt stycke. Är tanken att det ska vara grundbulten till hela låten, eller är det meningen att man ska ta några takter som man tycker om och jobba vidare med, eller? Det där är hela låten. Om du vill lägga på nåt så gör du det på hela låten. Men glöm inte att paxa!
SadamJR Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Det där är hela låten. Om du vill lägga på nåt så gör du det på hela låten. Men glöm inte att paxa! Förstår inte riktigt hur detta ska gå till rent tekniskt. Hela musiken är alltså din, förutom diverse pålägg? Det måste väl oxå betyda att det är klart att jag skriver texten, eller?
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Förstår inte riktigt hur detta ska gå till rent tekniskt. Hela musiken är alltså din, förutom diverse pålägg? Det måste väl oxå betyda att det är klart att jag skriver texten, eller? Nej, Pazo har gjort trummorna, Grahn pianot och jag gitarren. Om du vill lägga på nåt så laddar du ner hela den senaste filen med allt på, spelar in din grej ovanpå, exporterar som en stereowav och postar här.
SadamJR Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Nej, Pazo har gjort trummorna, Grahn pianot och jag gitarren. Om du vill lägga på nåt så laddar du ner hela den senaste filen med allt på, spelar in din grej ovanpå, exporterar som en stereowav och postar här. Men den här senaste filen som jag laddade hem som jag trodde bara var din fil låter ganska splittrad.
Dingbats Postat 1 mars 2010 Trådstartare Postat 1 mars 2010 Men den här senaste filen som jag laddade hem som jag trodde bara var din fil låter ganska splittrad. Den senaste filen är med trummor, piano och gitarr? Det är klart det inte låter färdigt än för det är det ju inte. Men gör inget på den för Memphis har paxat att spela in bas.
debatt Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Låten är byggd på ett kompinstrument, trummor. Men det finns ett parti mellan 0:18 till 1:20 ungefär och ett annat parti vid 1:40 till 2:40 ungefär, där det helt saknas instrument (förutom trummor). Det blir intressant att se hur basen ska gå. Borde det inte vara bongos eller nåt mer percussivt. Får svårt att se detta gå ihop. Jag börjar alltid med texten.
Overkill Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Paxar låten efter memphis lagt bas för lite gitarrpålägg!
Memphis Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 Är gitarrpålägg nått du har på macka månne? 🤪 Basen e klar! https://www.yousendit.com/transfer.php?acti...5RkU4aVB2Wmc9PQ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.