Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

nån som känner till nån vass plugg som gör om ett audiospår till midispår. ja, typ drumagog eller drumtracker..

enda kruxet är att det ska vara gratis (eller väldigt billigt)

ska byta ut en tråkig kagge vid inspelning till en triggad variant.

Annons
Postat (redigerat)

I Logic finns det en funktion som du kan göra detta utan extra program. Audio to score eller audio to midi templements. Den gör en "markering" vid varje slag. Sedan läggs midi´n ut på ett separat spår på c1.

Borde väl finns liknande man kan göra i det programmet du använder?

Annars om du pm mig så kan jag fixa en fil åt dig ☺️.

Redigerat av Gäst
Postat

ska prova protrigger imorn. helt ok pris om det nu funkar!!

jävligt surt att cubase inte har nån sån funktion när det verkar som alla andra har det.. dock läste jag att det va nån snubbe som hade pysslat med hitpoints och fått till liknande resultat.

Postat
Eeh....såg du mitt tips?

ktdrumtrigger är en applikation som inte kostar ett öre och som är exakt det du vill ha. Jag har inte använt den själv, känner bara till den.

Jag googlade fram adressen åt dig, varsågod:

http://koen.smartelectronix.com/KTDrumTrigger/

lysande!! det verkar som du har rätt! dock skulle jag behöva en hel del hjälp med att få grejerna att funka.

andvänder superior 2.0 hemma då och då. skulle inte vara så dumt att trigga ett kaggeljud där tänkte jag och skickade midisignalen till superior osv.. det hände ingenting!!

jag har säkert missat ett lätt fel nånstans, men skulle ändå behöva hjälp av nån som andvändt grejerna..

tusen tack för övrigt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.