Jump to content
Annons

Arpeggio synth

Hannibaljann

Recommended Posts

Annons

Många, antar att du söker VSTi. Lust att betala mycket, lite eller inget alls? Sedan finns det även arpeggio apparater som skickar midi till dina instrument om du händelsevis skulle vilja ha det.

Dela på andra sajter

Många, antar att du söker VSTi. Lust att betala mycket, lite eller inget alls? Sedan finns det även arpeggio apparater som skickar midi till dina instrument om du händelsevis skulle vilja ha det.

Tja, eftersom jag inte har en aning om vad mycket och lite är i de här sammanhangen vågar jag inte svara. För att få någonting bra, måste man ha stora kapital eller?

Dela på andra sajter

Finns lite allt möjligt. Snackar vi vsts så hamnar man nog på runt 2000 kr tror jag.

Albino 2 Har en rätt gedigen arpeggiator. kostar €199

Minimoog V har även den en arpeggiator. Låter fint dessutom.

Vanguard trancemaskin.

Synth1 Inte jättevacker, men du kan själv välja vilka färger den ska ha. Gratis, och funkar finfint till arpeggion. Dessutom rejält CPU snål.

Arpocalypse är ful, gratis men kan göra arpade midislingor till dina syntar i Cubase, om jag har begript det rätt, kör inte Cubase så jag har inte testat. (programmet som jag kör har inbyggda funktioner för arpeggion på alla ljudpluggar)

Finns fler, och kanske även som passar dina behov. Vad är det för musik du ska jobba med?

Dela på andra sajter

Jag gör elektronisk musik. Trance o så. Jag har hittils bara arbetat i Reason men har kommit på att det kanske finns annat bra där ute (hoppas jag). Problemet är att jag inte vet någonting om tex cubase.

Jag har synth1 faktiskt. Hur får man förresten in fler ljud i den och liknande (om det nu går)?

Dela på andra sajter

Där du har Synth1 Installerad finns det en hög mappar. Soundbank 00-09, ladda hem soundbanks och lägg dem där.

Annars tror jag vanguard och Albino är syntar du ska kolla in.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.