Hannibaljann Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Finns det någon schysst synth med arpeggiomöjligheter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Många, antar att du söker VSTi. Lust att betala mycket, lite eller inget alls? Sedan finns det även arpeggio apparater som skickar midi till dina instrument om du händelsevis skulle vilja ha det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Lollapasolla finns t.ex. gratis på kvr. Mycket arpegioljud i den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hannibaljann Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Många, antar att du söker VSTi. Lust att betala mycket, lite eller inget alls? Sedan finns det även arpeggio apparater som skickar midi till dina instrument om du händelsevis skulle vilja ha det. Tja, eftersom jag inte har en aning om vad mycket och lite är i de här sammanhangen vågar jag inte svara. För att få någonting bra, måste man ha stora kapital eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Finns lite allt möjligt. Snackar vi vsts så hamnar man nog på runt 2000 kr tror jag. Albino 2 Har en rätt gedigen arpeggiator. kostar €199 Minimoog V har även den en arpeggiator. Låter fint dessutom. Vanguard trancemaskin. Synth1 Inte jättevacker, men du kan själv välja vilka färger den ska ha. Gratis, och funkar finfint till arpeggion. Dessutom rejält CPU snål. Arpocalypse är ful, gratis men kan göra arpade midislingor till dina syntar i Cubase, om jag har begript det rätt, kör inte Cubase så jag har inte testat. (programmet som jag kör har inbyggda funktioner för arpeggion på alla ljudpluggar) Finns fler, och kanske även som passar dina behov. Vad är det för musik du ska jobba med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hannibaljann Postat 10 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 10 januari 2005 Jag gör elektronisk musik. Trance o så. Jag har hittils bara arbetat i Reason men har kommit på att det kanske finns annat bra där ute (hoppas jag). Problemet är att jag inte vet någonting om tex cubase. Jag har synth1 faktiskt. Hur får man förresten in fler ljud i den och liknande (om det nu går)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Där du har Synth1 Installerad finns det en hög mappar. Soundbank 00-09, ladda hem soundbanks och lägg dem där. Annars tror jag vanguard och Albino är syntar du ska kolla in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hannibaljann Postat 11 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2005 Då skall jag kolla upp dem Tack så mycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hannibaljann Postat 11 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 11 januari 2005 Förresten...kan man automatisera (tex freq) i cubase? Olika för olika synthar? Jag har testat Albino v2 och ser inte hur man skulle kunna automatisera! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Ska gå, kör inte i Cubase, men klart det ska gå att automatisera. Kolla med Cubasefolket i deras forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 januari 2005 Dela Postat 12 januari 2005 Novation V station har också läckra arpeggion.. http://www.novationmusic.com/nov_route/doc...tation_over.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.