Jizzen Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 (redigerat) Jag skulle gärna vilja kunna se ackordnamnen i Cubase samtidigt som jag komponerar. Alltså: om jag tar t.ex. ett Csus4-ackord på klaviaturet så vill jag att själva ackordnamnet ska visas i sequensern. Är det möjligt på något sätt i Cubase SE? En så pass enkel sak borde finnas i programmet tycker jag, eller..? Vill minnas att man kunde se denna information i en tidig version av Cubase (Cubase Score 2.0) som jag hade för många år sedan. Är det kanske så att ackordnamn går att se i dem "stora" syskonprogrammen, men inte i nerbantade versioner som exempelvis SE?! Redigerat 18 februari 2010 av Jizzen
jockmic Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Om det spelar i midieditorn kommer ackorden att visas upp till höger. En annan möjlighet är att använda "scores". /Jocke
Jizzen Postat 20 februari 2010 Trådstartare Postat 20 februari 2010 (redigerat) Om det spelar i midieditorn kommer ackorden att visas upp till höger. En annan möjlighet är att använda "scores". /Jocke Tack för svar! Det ska alltså vara möjligt att se ackordens namn i midieditorn alternativt i scores menar du? I mitt Cubase SE (observera att det inte är SE 3) kan jag inte se denna information, tyvärr. Inte någonstans! Är det någon inställning i programmet som måste göras för att man ska kunna se ackordnamnen kanske? En följdfråga: Kan man se ackordnamnen i den senaste nerbantade versionen Essential 5? Redigerat 20 februari 2010 av Jizzen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.