Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej Allihop!

Jag tänkte piffa upp min signalkedja och skaffa mig lite dyrare(och förhoppningsvis bättre) xlr-Kablar till mina mikrofoner.

Därför undrar jag nu om det finns nån som har erfarenhet av olika fabrikat som kan rekommendera något till mig...de kablar jag kör med nu är vanliga noname kablar men jag börjar tröttna på att de alltid glappar och/eller måste lödas om, och dessutom misstänker jag att det kan bli en liten skillnad i signalkvalitet också med lite mer välbyggda kablar... 😉

Finns det någon som har koll på om t.ex. Proel, Blueberry, Radial, Planet waves eller liknande är nåt att ha?

Jag kan tänka mig att pröjsa upp till ca 600 spänn per kabel 😄

Alla tips tas tacksamt emot!/Gorlum

Redigerat av Gorlum
Annons
Postat

Tack för tipset!

Finns de att få tag på i nån affär i Sverige eller måste man beställa dem?

Postat (redigerat)

Med tanke på alla stämningar och trams som Monster håller på med mot alla som på minsta lilla sätt använder ordet "Monster", så borde man egentligen undvika dem i det längsta... 😉http://www.soundonsound.com/forum/showflat.php?Number=70195

I övrigt är kablarna oftast det minsta problemet om man har hygglig kvalitet på dem redan. Det som är viktigt är att skärmen är tät. Material o dyl i själva kabeln spelar minimal roll (om någon alls) i det hörbara området. Jag är på gång och ska göra lite inspelningstester med olika kablar - men har inte samlat på mig tillräckligt mycket av de dyrare kabelsorterna ännu, att jag vill börja. Jag skriker till när jag har något lyssningsbart test färdigt på området... 😳

När det gäller hållbarhet, så kan det vara idé att skaffa kablar med Neutrik-kontakter - och det finns sådana för vettiga pengar i HOSA:s sortiment.

Redigerat av Claes
Postat (redigerat)

Svenska, prisbelönade kablar i världsklass tillverkade i mina trakter.

Supra

Edit: Tjoho! 100 posts. Jag firar med att dra till alperna i 3 månader! 😉

Redigerat av Jocke
Postat

Toppen! jo, neutriks prylar har jag hört ska vara sjyssta.

Ska kolla upp.

Tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.