Gäst Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 (redigerat) Hej Allihop! Jag tänkte piffa upp min signalkedja och skaffa mig lite dyrare(och förhoppningsvis bättre) xlr-Kablar till mina mikrofoner. Därför undrar jag nu om det finns nån som har erfarenhet av olika fabrikat som kan rekommendera något till mig...de kablar jag kör med nu är vanliga noname kablar men jag börjar tröttna på att de alltid glappar och/eller måste lödas om, och dessutom misstänker jag att det kan bli en liten skillnad i signalkvalitet också med lite mer välbyggda kablar... 😉 Finns det någon som har koll på om t.ex. Proel, Blueberry, Radial, Planet waves eller liknande är nåt att ha? Jag kan tänka mig att pröjsa upp till ca 600 spänn per kabel 😄 Alla tips tas tacksamt emot!/Gorlum Redigerat 9 januari 2005 av Gorlum
Gäst Postat 9 januari 2005 Postat 9 januari 2005 Tack för tipset! Finns de att få tag på i nån affär i Sverige eller måste man beställa dem?
Claes Holmerup Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 (redigerat) Med tanke på alla stämningar och trams som Monster håller på med mot alla som på minsta lilla sätt använder ordet "Monster", så borde man egentligen undvika dem i det längsta... 😉http://www.soundonsound.com/forum/showflat.php?Number=70195 I övrigt är kablarna oftast det minsta problemet om man har hygglig kvalitet på dem redan. Det som är viktigt är att skärmen är tät. Material o dyl i själva kabeln spelar minimal roll (om någon alls) i det hörbara området. Jag är på gång och ska göra lite inspelningstester med olika kablar - men har inte samlat på mig tillräckligt mycket av de dyrare kabelsorterna ännu, att jag vill börja. Jag skriker till när jag har något lyssningsbart test färdigt på området... 😳 När det gäller hållbarhet, så kan det vara idé att skaffa kablar med Neutrik-kontakter - och det finns sådana för vettiga pengar i HOSA:s sortiment. Redigerat 10 januari 2005 av Claes
Jocke Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 (redigerat) Svenska, prisbelönade kablar i världsklass tillverkade i mina trakter. Supra Edit: Tjoho! 100 posts. Jag firar med att dra till alperna i 3 månader! 😉 Redigerat 10 januari 2005 av Jocke
Gäst Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Toppen! jo, neutriks prylar har jag hört ska vara sjyssta. Ska kolla upp. Tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.