evilrocker Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Tjena Någon som vet några bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4? Försöker få ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men är inte riktigt nöjd. Förslag och tips? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Bäst av alla är http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart värt det. Finns gott om gratis på nätet men de håller inte i samma klass alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 17 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2010 Tja, hittade precis den 😄 får nog investera i den. Men fan undra om det inte är Guitar rig också som suger pung, ska testa en gratis variant som heter pouli eller nåt nu. Bäst av alla är http://recabi.net/site En dryg hundring för deras impulser. Klart värt det. Finns gott om gratis på nätet men de håller inte i samma klass alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 17 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2010 Fan alla gratisgitarrpluggar är ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt. Någon som vet nån annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat revalver och får bra metalljud i den men det är ju inte det jag är ute efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Liquid_6 Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Fan alla gratisgitarrpluggar är ju bara stereo efter jag wrappat dom till rtas, surt.Någon som vet nån annan bra ampsim? guitar rig 4 e ingen bra tycker inte jag, har testat revalver och får bra metalljud i den men det är ju inte det jag är ute efter. Amplitube är ju bra,och den har ju uppdaterats nyligen ochså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 17 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2010 Testat den ihop med några impulser? Amplitube är ju bra,och den har ju uppdaterats nyligen ochså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Tjena Någon som vet några bra impulser för tex Kefir som passar bra ihop med guitar rig 4? Försöker få ett gött rock/punk-ljud. Har testat lite med Catharsis men är inte riktigt nöjd. Förslag och tips? jag har både lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt. Recabinett's impulser håller jämn kvalitet, och det är lätt att hitta nått man gillar. Catharsis är dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man är ute efter modernt sound. Jag brukar blanda Catharsis med en impuls på nån lite mer "vintage" låda, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 17 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2010 Coolt 😄 Använder du nån amp-sim eller kör du något annat innan? jag har både lite olika gratis-impulser (catharsis inkluderat) och recabinett och jag brukar blanda ganska vilt.Recabinett's impulser håller jämn kvalitet, och det är lätt att hitta nått man gillar. Catharsis är dock riktigt bra för att vara gratis-impulser tycker jag, om man är ute efter modernt sound. Jag brukar blanda Catharsis med en impuls på nån lite mer "vintage" låda, typ Marshall 1960A. Tycker det funkar görbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Coolt 🙁 Använder du nån amp-sim eller kör du något annat innan? Jag kör mestadels med Digidesign Eleven som amp-sim och sedan då impulser på det, för Eleven's cabinett-simulering låter inte tillräckligt bra helt enkelt =) Tycker det funkar kalasbra, förstärkarna låter nice. Dock föredrar jag att micka upp en fin gitarrstärkare när tillfälle finns, just nu bor jag i lägenhet, så här hemma finns ingen möjlighet. Ibland kör jag förresten även med min Vox ToneLab, ibland med cabinett-simulering avstäng och sedan impulser istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Tja, hittade precis den 🙁 får nog investera i den.Men fan undra om det inte är Guitar rig också som suger pung, ska testa en gratis variant som heter pouli eller nåt nu. Tycker inte GR är speciellt bra för annat än rena ljud. Det är ju många som klagat på den och att det är svårt få till bra distade ljud med den pluggen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Tycker inte GR är speciellt bra för annat än rena ljud. Det är ju många som klagat på den och att det är svårt få till bra distade ljud med den pluggen. Har testat både Guitar Rig och Amplitube och tycker att Eleven faktiskt är bättre, med Amplitube på andra-plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 vilken typ av rock/punk? tänker du nyare mtv punk eller mer klassiskt 77-punk eller vad? vad har du för gitarr och micar på den? tycker jag får bra punk ljud med telecaster eller med p-90 micar. sen inte för mycket dist på stärkaren. detta ljud tycker jag låter skitbra: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 17 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2010 Social Distortion nyare. dropkick, osv har en gibson lsp classic och en junior med p90 den eleven gratis går inte att stänga av lådorna på va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 17 februari 2010 Dela Postat 17 februari 2010 Eleven LE kan du hitta på Ebay för 79dollar (ibland billigare än så) + 25dollar för licensöverföring till din iLok. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.