Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Enligt titel:

Jag har kollat manualen, googlat allsköns fraser, men undrar fortfarande hur man lyckas frysa ett rewirespår i Cubase 5?

Jag vet att det inte funkade i Essential. Reguljär freeze av vst's renderar inga problem. Tack Gud för SONAR.

Annons
Postat (redigerat)

Rewire är ju inte en VST så jag tror inte att det går? Jag har i alla fall inte reflekterat över det.

Jag brukar istället dumpa ut en audiofil från Reason som jag lägger i Cubase projektet. Samma effekt och inte så krångligt. Jag har inte sett det som ett problem i alla fall.

Redigerat av Vallin
Postat
Rewire är ju inte en VST så jag tror inte att det går? Jag har i alla fall inte reflekterat över det.

Jag brukar istället dumpa ut en audiofil från Reason som jag lägger i Cubase projektet. Samma effekt och inte så krångligt. Jag har inte sett det som ett problem i alla fall.

Du menar att du kör parallellinspelning i Reason - plockar ut ett audiospår därifrån för att editera in detta i ett track i Cubajs?

Om så är fallet låter det jävligt mycket krångligare - inte svårare per sé, bara irriterande. Det måste ju gå att frysa

rewirespår i Cubase. Så dåligt kan det väl ändå inte vara?

Postat

Hej igen,

Vad jag gör och när beror lite på vad jag vill göra. Normalt kör jag allt i rewire. Reason delen fixar jag i Reason effektmässigt och Cubase delen i Cubase.

Om jag saknar kraft i burken (köpt ny nu så det sker inte längre egentligen, men innan) och vill "frysa" reason för att kunna fixa till något i Cubase så körde jag ut en stereofil från reason och in i Cubase. Då kunde jag stänga Reason och jobba i Cubase med mer kraft kvar i datorn.

När det är dags för mix så exporterar jag de olika spåren från Reason separat och importerar till Cubase för att göra klart det där.

Ett tag provade jag också att köra rewire med alla olika kanaler i Reason till Cubase och spelade in dem där alternativt mixade direkt på liveljudet från Reason. Blir ju samma sak som att exportera/importera i slutändan.

Din grundfråga, att frysa, vet jag inte om man kan, så det är så här jag gör för att nå samma effekt. Om jag uppdaterar ett spår i Reason som jag måste ha med i Cubase, ja då exporterar jag igen och ersätter den gamla Reason filen i Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.