Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bowties är ett 8-man-band som spelar soul, funk och sånt gött.

Följ med i våra äventyr på våran blogg

www.bowties.se

Vi kommer posta bilder, filmer, ljudexempel och kanske en och annan anekdot som kan vara nödvändig för människans överlevnad.

Med kaffekoppen i högsta hugg

Jacob Thulesius

JOT Productions

Annons
Postat

Dag 1. Invigning av studion och inspelning av trummor på en låt.

Alltid kul när man har ett annat rum, ett annat trumset och annan utrustning än man är van vid.

Micksetup:

Kagge : Beyerdynamic M69 (gammal)

Ingen "vanlig" kaggemick tillgänglig och M69 låter rätt likt M88 och den har jag kört mycket på kagge. Gillar ljudet helt enkelt.

Virvel över: Calrec CM652

Konding som jag hittat i en kyrka. Vi prövade först Sm57 och Bluebird. 57 tyckte vi var tråkig. Bluebirden lät fullt och bra men den klarade inte ljudtrycket när trummisen fick feeling. Calrec blev vårt val och lät faktiskt fruktansvärt bra till slut.

Virvel under : Beyerdynamic M640

Med rätt så "fult" och skitigt ljud lät den rätt bra under

Pukor : Akg C519

Smidigt eftersom man klämmer fast dem. Blev bra ton och tryck tycker jag.

OH : Akg 535

Vi blev förvånade hur bra setet lät med endast dessa i AB lät. Fullt och väldigt bra balans.. Kommer definitivt användas igen.

Kom gärna med frågor, tips och funderingar!

Postat
  Thulesius sa:
Dag 1. Invigning av studion och inspelning av trummor på en låt.

Alltid kul när man har ett annat rum, ett annat trumset och annan utrustning än man är van vid.

Micksetup:

Kagge : Beyerdynamic M69 (gammal)

Ingen "vanlig" kaggemick tillgänglig och M69 låter rätt likt M88 och den har jag kört mycket på kagge. Gillar ljudet helt enkelt.

Virvel över: Calrec CM652

Konding som jag hittat i en kyrka. Vi prövade först Sm57 och Bluebird. 57 tyckte vi var tråkig. Bluebirden lät fullt och bra men den klarade inte ljudtrycket när trummisen fick feeling. Calrec blev vårt val och lät faktiskt fruktansvärt bra till slut.

Virvel under : Beyerdynamic M640

Med rätt så "fult" och skitigt ljud lät den rätt bra under

Pukor : Akg C519

Smidigt eftersom man klämmer fast dem. Blev bra ton och tryck tycker jag.

OH : Akg 535

Vi blev förvånade hur bra setet lät med endast dessa i AB lät. Fullt och väldigt bra balans.. Kommer definitivt användas igen.

Kom gärna med frågor, tips och funderingar!

Ljudklipp tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.