Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja

Nu har jag blivit väldigt sugen på ett digitalt trumset. Jag har länge gått och funderat på att börja spela.

Jag har bara spelat i skolan och hos en kompis, så jag är ganska nybörjare (har funderat på att börja på musikskola).

Jag vill ha ett trumset som inte kostar för mycket, runt 4-5k.

Jag vill att det ska vara bra kvalité och att det ska räcka länge, så att jag inte behöver byta ut det nästan direkt jag har köpt det.

Vad rekommenderar ni? Borde jag köpa begagnat? Finns på blocket, men jag bor i Luleå, så det finns inte så många begagnade här i närheten.

Är det rekommenderat att beställa från utlandet eller ska man hålla sig till Sverige?

Tacksam för all hjälp!

Annons
Postat (redigerat)

Oj f*n, snabbt svar där 🙂

Ska kolla in länkarna, tack!

EDIT: Den första såg ju bra ut (vill gärna att det ska vara så billigt som möjligt).

Ska kolla lite recensioner osv.

Redigerat av A Sandberg
  • 3 veckor senare...
Postat

När man kommer till köp av digitaltrummor så är det bara Roland och Yamaha du ska kolla på, inget annat och då menar jag INGET. Väldigt mycket skitmärken med dålig trigg mm, så de avråder jag dig ifrån. I den billigare prisklassen rekommenderar jag bara Yamaha, då Rolands billigaste mackapär är för liten och har för dåliga funktioner. Undertecknad har Yamahas DTXplorer och är mycket nöjd med dom, passar både nybörjare och erfarna, räcker gott och väl för att öva på.

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag köpte ett Roland td-3 för 3500:- begagnat på blocket.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.