Jump to content
Annons

Cubase 5, latency problem

Recommended Posts

Bystah (oregistrerad)
Postat

Hejhej!

Jag tänkte lina min gitarr/pod in i min hp laptop och in i cubase 5. Problemet är att jag har latency.

Jag tankade ASIO4all och använde deras latency driver och allt verkade funka bra förutom att allting sprakade som fan. Gitarr ljudet sprakat och hackar så fort jag använder latency drivern.

Hur blir jag av med spraket?

Tack på förhand/Buster

Annons
Bystah (oregistrerad)
Postat
Du har inte möjlighet till ett annat ljudkort och dess ASIO-drivrutiner?

Jag har en M-box men det funkar väll inte till cubase? Jag måste ju ha drivrutiner till den osv..

Bystah (oregistrerad)
Postat
Sprakar det och lever om så har du ställt in lägre latency än din dator orkar med.

I laptops är det vanligt att nätverkskortet bråkar, så testa också att avaktivera det - speciellt om det är trådlöst.

Hur aktiverar jag nätverkskortet?

Bystah (oregistrerad)
Postat
...men då ska du köra med M-Audios egen ASIO-driver - och inte ASIO4ALL...

http://archive.digidesign.com/download/asio/

När jag går in i device setup och väljer ASIO digidesign skiten så säger den "unknown error".

Just nu har jag "reglerar idt audio-inställningar" inställd på att inspelning ska ske i external mic. Det kanske jag inte ska ha?

hjäääääälp ☺️

Postat
När jag går in i device setup och väljer ASIO digidesign skiten så säger den "unknown error".

Just nu har jag "reglerar idt audio-inställningar" inställd på att inspelning ska ske i external mic. Det kanske jag inte ska ha?

hjäääääälp ☺️

Du måste nog fråga supporten hos M-Audio - eller där du köpte ljudkortet. Jag har tyvärr ingen koll alls på M-Audio. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.