Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har sökt runt och läst i olika trådar om budget monitors i detta forum och nästan alla verkar vara överens om att det är skit! Menmen jag har inte några avancerade mixingskills men behöver en välfungerande hemma studio till bandet för demoinspelningar, låtarrangemang, skrivning och sånt, så är i behov av ett par monitors att ersätta mina vanliga stereo högtalare som jag kör genom en hemmabioförstärkare (färgar ljudet en hel del....)

Anyway. . Har kikat runt lite och de får max kosta 2500 kr. Vad ska jag då satsa på? Ett par Alesis 520 active eller ett par beggade Tannoy Reveal Active? Ungefär samma peng i båda ser det ut som.

Har ni några andra förslag i samma prisklass som är bättre än ovanstående så säg gärna till, men 2500 kr är taket.

Tacksam för hjälp!

/Mathias www.myspace.com/pompeinights

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
jag kikade på dom nu, de är för dyra! 2500 e nästan för högt redan nu då ekonomin inte är den bästa. Inga andra alternativ som känns bra?

Köp 520:orna de är mer neutrala än Tanooyerna och de går dessutom att frekvensjustera in mer efter din valda lyssningsplats än Tannoy:erna.

Postat
jag kikade på dom nu, de är för dyra! 2500 e nästan för högt redan nu då ekonomin inte är den bästa. Inga andra alternativ som känns bra?

beg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.