johangustav Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 Har sökt och kollat men hittade inget riktigt. Tänkte om folk kunde lista de bästa pluggarna, gratis och de som kostar, vart man kan få tag på dem och vad de är bra till.
Gardinen Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 De jag använder och som jag själv tycker är riktigt bra: Waves SSL Bundle Waves API Bundle Audioease Altiverb UAD-2 (typ alla pluggarna de har är bra) Det är väl typ de jag använder 90% av mixtillfällena. Alla dessa kan du köpa hos Thomann. (förstås hehe)
MattiasA Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 (redigerat) Vad är det du vill åstakomma som du inte kan med de plugins du har nu? Tycker Logic har rätt komplett samling. Några som jag tycker fyller en funktion utöver de man får med logic är följande... gratis: Massey - tapehead medium: bandsaturation Flux - bittersweet: transient designer liknande Stillwell audio - the rocket: typ en 1176 kopia. Är egentligen bara demo men fungerar ganska bra ändå Billiga pluggar: Tritone digital - Valvetone 62': riktigt enkel o skön EQ Pultone: emulering av pultech EQ Kommer inte på mer nu.... Redigerat 16 februari 2010 av MattiasA
Fredrix Postat 16 februari 2010 Postat 16 februari 2010 iZtope Vinyl - om du vill simulera vinylknaster och liknande. Är gratis 😉
johangustav Postat 16 februari 2010 Trådstartare Postat 16 februari 2010 Tack så hjärtligt, har fixat några av dem 😄 Finns det någon gratis plugg för mastering? eller är det köpa ozone som gäller?
MattiasA Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Helhetslösningar för mastring typ ozone kanske är svårt att hitta som gratisvariant. Men de flesta komponenter som ozone består av går ju att sätta upp själv på masterregeln med Logics egna pluggar.
woollie Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 UAD har riktigt bra pluggar. Kolla in hemsidan på www.uaudio.com Sonalksis har en bra kompressor PSP Vintage Warmer 2 är en bra kompressor PSP MixSaturator 2 är en rör/band simulator som är riktigt trevlig Det som verkgen saknas i logic är de-esser och där kan jag rekommendera dig den från UAD (Precission De-Esser)
MattiasA Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Deessern i Logic är rätt kass faktiskt men det går att använda Logics kompressor som utmärkt deesser. Ladda ner preset ifrån denna sida. http://www.gearslutz.com/board/music-compu...r-de-esser.html
FunkyKeys Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 Deessern i Logic är rätt kass faktiskt men det går att använda Logics kompressor som utmärkt deesser.Ladda ner preset ifrån denna sida. http://www.gearslutz.com/board/music-compu...r-de-esser.html Den var fin! Tackar!
johangustav Postat 17 februari 2010 Trådstartare Postat 17 februari 2010 Tack för alla fina svar! Ska bli kul och leka lite med dessa pluggar ☺️
Fredrix Postat 17 februari 2010 Postat 17 februari 2010 När vi ändå är inne på lite logic presets så finns ju även denna: http://www.gearslutz.com/board/music-compu...r-download.html ☺️
Peter Roos Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 (redigerat) Tack så hjärtligt, har fixat några av dem 😕 Finns det någon gratis plugg för mastering? eller är det köpa ozone som gäller? Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava". Den är väldigt bra på Master-regeln. http://www.masseyplugins.com/?page=l2007 Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också). Du får kolla. Redigerat 18 februari 2010 av Sleap
johangustav Postat 18 februari 2010 Trådstartare Postat 18 februari 2010 Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava".Den är väldigt bra på Master-regeln. http://www.masseyplugins.com/?page=l2007 Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också). Du får kolla. Det är väl audio unit och inte audio suite man är ute efter, däremot verkar det som en riktigt bra plugg:D
MattiasA Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 Testa denna demo, funkar obegränsad tid, men går inte att "sava".Den är väldigt bra på Master-regeln. http://www.masseyplugins.com/?page=l2007 Eddit: Ledsen läste inte riktigt, denna är ju till Pro Tools (i och för sig står det Audiosuite också). Du får kolla. Jag mailade med massey för ett år sedan anfående AU pluggar och fick följande svar: "Thanks for the positive feedback. Glad it's helping out. Someday I will get the rest of them to AU... Been putting in a bunch of work restructuring how the plugins are coded, to eventually be more VST and AU friendly. It's still a long way off however." -STeve Men det finns ju Tapehead till AU i alla fall. Får räcka så länge När vi ändå är inne på lite logic presets så finns ju även denna: http://www.gearslutz.com/board/music-compu...r-download.html Dom använder jag ibland faktiskt. har för mig att den där Lagerfeldt har en tredje preset som är till för mastring för den som är intresserad.
Peter Roos Postat 18 februari 2010 Postat 18 februari 2010 (redigerat) Det är väl audio unit och inte audio suite man är ute efter, däremot verkar det som en riktigt bra plugg:D Precis, du har helt rätt. Jag läste inte helt och hållet, lite okoncentrerad - för mycket OS. De borde göra dom som Audio Units också för det är väldigt bra pluggar. Redigerat 18 februari 2010 av Sleap
Dingbats Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Flux - bittersweet: transient designer liknande Den kan jag verkligen rekommendera! Den räddar mig hela tiden. Jag brukar använda den efter en hård kompressor som tvingar fram elaka attacker, och den är hur lätt som helst att använda. Jag gillar också KingDubby Dub delay, delaypluggar kan man aldrig få för mycket av.
MattiasA Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Den kan jag verkligen rekommendera! Den räddar mig hela tiden. Jag brukar använda den efter en hård kompressor som tvingar fram elaka attacker, och den är hur lätt som helst att använda. Jag gillar också KingDubby Dub delay, delaypluggar kan man aldrig få för mycket av. har du prövat Stillwell audios Transient monster? Den har mer inställningar. Attack och en sustain knob. Har inte A/B kört dom direkt men det känns som om de ger lite olika ljud.
tugboat Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Tre gratis syntar: Linplug Free Alpha Alphakanal Automat Green Oak Software Crystal
Dingbats Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 har du prövat Stillwell audios Transient monster?Den har mer inställningar. Attack och en sustain knob. Har inte A/B kört dom direkt men det känns som om de ger lite olika ljud. Jo, fast jag kör bara gratispluggar. Snål av mig, och lite principen att ska jag betala ska det vara för en liten burk med rattar på.
MattiasA Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Jo, fast jag kör bara gratispluggar. Snål av mig, och lite principen att ska jag betala ska det vara för en liten burk med rattar på. Det bästa med stillwell audios pluggar är att deras demoversioner fungerar mer eller mindre lika bra som fullversionerna. Och skulle man vilja ha fullversionen så kostar dom väldigt lite. Runt 50$ har jag för mig. Kolla in hemsidan. Där finns runt 15 pluggar. Riktigt bra dom flesta
Dingbats Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 (redigerat) Det bästa med stillwell audios pluggar är att deras demoversioner fungerar mer eller mindre lika bra som fullversionerna. Och skulle man vilja ha fullversionen så kostar dom väldigt lite. Runt 50$ har jag för mig. Kolla in hemsidan. Där finns runt 15 pluggar. Riktigt bra dom flesta Jo men vad finns det för begränsningar i demoversionerna då? Det framgår inte på hemsidan. EDIT: Kollade forumet och det stod att det är ett irritirande meddelande i tio sekunder när man startar den. Redigerat 20 februari 2010 av Dingbats
MattiasA Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Men det är bara första gången man öppnar pluggen varje gång man startar igång ett projekt. Stänger man av projektet och öppnar upp det igen så får man återigen vänta lite. Men mixar man i 2 timmar i sträck så är dom där 10 sek ingenting. Jag stör mig inte så mycket på de. Kolla in 1176 liknande the rocket.
Dingbats Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Men det är bara första gången man öppnar pluggen varje gång man startar igång ett projekt. Stänger man av projektet och öppnar upp det igen så får man återigen vänta lite. Men mixar man i 2 timmar i sträck så är dom där 10 sek ingenting. Jag stör mig inte så mycket på de. Kolla in 1176 liknande the rocket. Amen dåså! Det känns kanske lite oärligt att göra så, men jag ska absolut kolla in The rocket mfl, det verkar väldigt intressant.
MattiasA Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 Ja lite ruttet är det men nån gång ska jag köpa loss någon av pluggarna bara för att stödja lite. 50$ är ju ingenting egentligen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.