Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

När jag köpte en One Technologies extern combo-hdd (fw400 & 2 st usb 2) sommaren år 2005, så fick jag förutom en nätadapterkabel även med en skiva som hette "CD tools".

Jag använde dock aldrig den och jag behövde inte heller formatera den externa hdd-n heller sa säljaren - vad nu det betyder - så det gjorde jag inte heller.

Jag var inne på One Technologies hemsida nu inatt och såg att märket finns kvar och de har en OnLine shop från Tyskland, men de säljs inte i Sverige längre, tror jag.

Fast man fick fortfarande med samma prylar; en nätadapterkabel och en skiva som hette CD tools.

Jag har Win XP pro.

FRÅGOR:

1. Har ni nån gång använt en medskickad cd till er nyköpta externa hdd?

2. Vad finns på en sådan, är det drivrutiner?

3. Har ni nån gång formaterat en extern hdd innan användning?

4. Hur gör man det?

5. Är det inte bara för mig att koppla in den nya externa hdd-n jag ska köpa, i e-sata eller usb 2, så känner datorn av den nya hdd-n själv och den är klar för användning?

😉

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat (redigerat)
Hej!

När jag köpte en One Technologies extern combo-hdd (fw400 & 2 st usb 2) sommaren år 2005, så fick jag förutom en nätadapterkabel även med en skiva som hette "CD tools".

Jag använde dock aldrig den och jag behövde inte heller formatera den externa hdd-n heller sa säljaren - vad nu det betyder - så det gjorde jag inte heller.

Jag var inne på One Technologies hemsida nu inatt och såg att märket finns kvar och de har en OnLine shop från Tyskland, men de säljs inte i Sverige längre, tror jag.

Fast man fick fortfarande med samma prylar; en nätadapterkabel och en skiva som hette CD tools.

Jag har Win XP pro.

FRÅGOR:

1. Har ni nån gång använt en medskickad cd till er nyköpta externa hdd?

2. Vad finns på en sådan, är det drivrutiner?

3. Har ni nån gång formaterat en extern hdd innan användning?

4. Hur gör man det?

5. Är det inte bara för mig att koppla in den nya externa hdd-n jag ska köpa, i e-sata eller usb 2, så känner datorn av den nya hdd-n själv och den är klar för användning?

😉

//:debatt

1. Nej (har flera externa LaCie).

2. Brukar vara något "backup-program" eller liknande.

3. Nej.

4. Hö-klicka och "Formatera".

5. Brukar vara så, ja.

Redigerat av Sleap

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.