Jump to content
Annons

Söker textförfattare eller produktions-samarbete


suprapappa

Recommended Posts

Hallå

Jag söker en samarbetspartner för att skriva och producera ”pitchlåtar”, alltså låtar ämnade för andra artister.

Jag är öppen för många stilar men det mesta jag gör är ganska organisk pop-rock åt kanske Kelly Clarksson, The Veronicas, Demi Lovato. Vill dock dra lite åt ett mer elektroniskt håll. Tycker t.ex. Lady Gaga är en bra kombination av dansmusik och rock.

Jag är inte signad men dom flesta förlagen är positiva till det jag gör och har skickat några av mina låtar till olika projekt, dock utan ngn ”cut” ännu.

I nuläget gör jag oftast allt själv (förutom sjunger) vilket är både oproduktivt och lite tråkigt. Jag anser mig själv vara bättre på själva låtskrivandet än producerandet men jag gör båda delarna. Produktionen tar dock ganska mycket tid i anspråk. Även texter är ett område som jag lägger ner mycket arbete på och som tar tid (men jag brukar vara nöjd 😆.

Därför söker jag främst efter någon som antingen kan komplettera mig vad gäller produktionen eller en textförfattare av rang som inser vikten av bra (eller rätt) texter till den här typen av musik.

Jag jobbar i min projektstudio söder om Stockholm och ser helst ett samarbete öga mot öga. Vad gäller texter funkar det iofs. ganska bra över nätet också.

Skicka pm om det låter intressant så skickar jag en länk för lyssning

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Hej

Mitt namn är Mikael Wiström men kallas mest för Wille, så då kör vi på det !

Kort om mig - Från början Gitarrist & Sångare i Steve Eastside Band - Bluesrock med en egen producerad LP + 1 singel

Highway Stars LP på Polar + 2 singlar turneer med maxi music och senare EMA - Fick diagnosen Parkinsons sjukdom 1996

och då var det färdig lirat. Nu så översätter jag mina favorit låtar till svenska, har bl.a som andre svensk fått en översättning godkänd av Bruce Springsteen ! Låten är Factory från Darkness plattan. Den förste är förståss Ulf Lundell.

Jag skulle tro att jsg har minst 700 svenska texter klara + att jag har spelat in 300 av dessa

mvh Wille

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...