Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Min CD-RW enhet är nu död. Jag tror att det kan vara EAC som knäckt den. Fast det låter lite märkligt att en mjukvara kan totalt ta död på CD-RW: en.

Det var så här: Jag rippade av en skiva, och skulle gå vidare med nästa. Stopade i den i CD-enehten, men den ville inte hitta någon skiva; den läste den inte (så har det blivit förut också, men det då räckt med att starta om datorn, så har allt varit frid och fröjd igen). Jag startar om datorn och försöker igen, men icke. Jag har även provat att boota från XP-skivan, men inte det heller går. Så, kan verkligen en mjukvara ta död på CD-RW-enheten? Vad tror ni? Kan man få igång den på nått sätt?

Kan nämnas också att jag har en Samsung SW-216B. Eller hade, den är inte så mycket att ha längre! 😲

MVH Johan

Annons
Postat

om den har strulat tidigare så är det säkert bara så att den har trillat av pinn nu. Otur för dig. Köp en DVD-brännare för 500pix och se det som en rolig uppgradering.

Det låter väldigt märkligt att EAC skulle pajjat din brännare genom att rippa en CD-skiva. En otroligt långsökt orsak skulle kunna vara att din brännares BIOS har blivit förstört eller något motsv, men det är sannolikt inte så.

Postat

A, kankse. Det blir i alla fall av att köpa en ny. Frågan är om man vågar sig på att rippa i EAc igen... Nån annan som vet vad som kan ha hänt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.